پاکستان ماشین آلات یارانه ای برای کشاورزان فراهم می کند

پایگاه خبری DA1news: در پاکستان، بیش از 500 شرکت تولیدی ماشین آلات کشاورزی کوچک و متوسط، ماشین‌های کشاورزی کوچک تا متوسط ​​را در سراسر کشور تولید می‌کنند.

به گزارش گروه بین الملل  اخبار روزانه کشاورزی، بیش از 350 شرکت ماشین آلات در پنجاب، حدود 50 شرکت در سند، حدود 100 شرکت در خیبر پختونخوا کار می کنند، و هیچ سازنده ماشین آلات در بلوچستان گزارش نشده است.

این تولیدکنندگان بسته به توانایی تولید و تقاضای منطقه ای، یک دستگاه/ماشین واحد را در طیف وسیعی از ادوات/ماشین آلات تولید می کنند.

بزرگترین تولیدکنندگان ماشین آلات کشاورزی در فیصل آباد، گوجرانوالا، اوکارا، سیالکوت، داسکا، لاهور، خانوال، میانچانو و کاسور در پنجاب قرار دارند. پیشاور، سوات، بانو، مردان و کوهات در خیبر پختونخوا و کراچی، حیدرآباد، لارکانا، نواب شاه و سوکور در استان های سند.

اکثر تولید کنندگان ماشین آلات کشاورزی، شرکت های ثبت شده نیستند. و بنابراین در پروژه های ساخت ماشین آلات در سطح ملی شرکت نمی کنند.

هر دو دولت فدرال و استانی تا 60 درصد یارانه برای 56 ماشین کشاورزی و ابزاری ارائه کرده اند که فرصت تجاری خوبی برای شرکت های رقابتی و همچنین در دسترس بودن ماشین آلات یارانه ای برای کشاورزان فراهم می کند.

دولت همچنین از تولیدکنندگان ماشین‌آلات کشاورزی در تحقیق و توسعه (R&D) ماشین‌های جدید حمایت مالی می‌کند.