وقوع کولاک و آبگرفتگی در ۳۰ استان کشور

به گزارش DA1news: رئیس سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر با اشاره به وقوع کولاک و آبگرفتگی در ۳۰ استان کشور، از امدادرسانی به ۷۶۹۰ نفر خبر داد.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی، مهدی ولی‌پور با اشاره به این که از یکم تا پنجم دی‌ماه، ۳۰ استان متاثر از بروز کولاک و آبگرفتگی‌اند، گفت: در این مدت زمان به ۳۰ استان کشور از جمله اصفهان، ایلام، بوشهر، تهران، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، زنجان، سمنان، فارس، قزوین، قم، کردستان، کرمانشاه، کهگیلویه‌وبویراحمد، گلستان، لرستان، مازندران، مرکزی، هرمزگان و همدان و ۷۰ شهرستان خدمات‌رسانی شد.

وی با اشاره به این که در این مدت زمان ۵۵۷ امدادگر و نجاتگر در قالب ۱۵۹ تیم عملیاتی فعالیت داشتند، ادامه داد: امدادرسانی در ۱۱۵ منطقه شامل ۷۰ محور، ۷ شهر، ۳۳ روستا و ۵ منطقه عشایرنشین ارائه خدمت شد.

ولی‌پور توضیح داد که در مدت زمان ۵ روز، به ۷ هزار و ۶۹۰ نفر امدادرسانی شد، افزود: در این مدت زمان، ۴۳۴ نفر اسکان اضطراری پیدا کردند، ۴ نفر به منطقه امن منتقل و ۴ نفر نیز به مراکز درمانی انتقال داده شدند.

گفتنی است، ۲۹۱ دستگاه خودرو از برف رهاسازی و ۵۱ خانه نیز از آب تخلیه شدند.

رئیس سازمان امدادونجات عنوان کرد: در این بازه زمانی ۴۴ دستگاه چادر، ٤٩٠٤کیلوگرم نایلون پوششی، ۴۷۶ تخته پتو، ۲۲۵ تخته موکت، ۸۶ شعله والور، ۳۶۶ ست شست‌وشو، ۷۵ ست بهداشتی، ۳۴۷ بسته غذایی، ۶۳۰ کیلوگرم برنج، ۴۲۳ قوطی کنسروجات، ۵۰۸ کیلوگرم حبوبات، ۱۹۵ کیلوگرم قندوشکر و ۲۴۷ کیلوگرم روغن میان متاثرین از حوادث جوی توزیع شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *