واحد تولید کودهای آلی شرکت برگ سبز در آرادان افتتاح شد

پایگاه خبری DA1news: همزمان با پنجمین روز از هفته دولت شرکت برگ سبز واحد بزرگ تولید کودهای آلی، به صورت رسمی افتتاح شد.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی به نقل از روابط‌عمومی سازمان جهادکشاورزی استان سمنان، این واحد تولید کودهای آلی در منطقه «یاتری» از توابع شهرستان آرادان احداث شده و به بهره‌برداری رسیده است.

مومن معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی در جلسه آیین افتتاح رسمی این واحد تولیدی که با حضور شوشتری معاونت سیاسی،امنیتی،اجتماعی استاندار و جمعی از مدیران این استان انجام شد گفت: محصولات این واحد تولیدی شامل خود هیومیک اسید، کود آلی و ارگانیک غنی شده و همچنین انواع کودهای آلی و ارگانیک است.

علی مومن ظرفیت تولید سالانه این واحد تولید کودهای آلی را 46 هزار تن عنوان و خاطرنشان کرد: ظرفیت جذب مواد اولیه این واحد نیز 48 هزار و یکصد تن در هر سال است.

وی با اشاره به سرمایه‌گذاری صورت گرفته برای احداث و بهره‌برداری از این واحد تولید کودهای آلی افزود: در مجموع برای افتتاح و بهره‌برداری از این واحد تولید کودهای آلی 400 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری به عنوان سرمایه ثابت انجام شده است.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی همچنین از صرف بیش از 54 میلیارد و 500 میلیون ریال برای خرید ماشین‌آلات داخلی این واحد تولید کودهای آلی خبرداد.

مومن با اشاره به میزان اشتغال مستقیم ناشی از فعالیت کامل این واحد تولیدی گفت: با فعالیت این واحد تولیدی کودهای آلی برای 30 نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد می‌شود.