هشدار درباره توقف شش ماه ثبت سفارش واردات چای

پایگاه خبری Da1news: فدراسیون واردات در نامه ای به قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در امور بازرگانی اعلام کرد: مشکل ثبت سفارش واردات چای را برای جلوگیری از نابسامانی در بازار چای و تنظیم بازار این محصول رفع کنید.

یه گزارش اخبار کشاورزی Da1news، فرهاد آگاهی رئیس هیات مدیره فدراسیون واردات ایران در نامه ای به علیرضا پیمان پاک قائم مقام محترم وزیر جهاد کشاورزی در امور بازرگانی نوشت: به دنبال اقدام سال گذشته وزارت جهاد کشاورزی در تخصیص ارز به یک مجموعه خاص برای واردات چای، طی شش ماهه اخیر ثبت سفارش چای برای واردکنندگان دیگر به طور کامل متوقف شده است.

از ابتدای سال جاری تا کنون هیچ محصولی وارد کشور نشده است و با توجه به نیاز سالانه حدود 90 هزار تن چای وارداتی به کشور، بیم آن می رود بازار چای کشور با مشکل کمبود و گرانی مواجه شود.

بیشتر بخوانید
تولید برنج امسال 20 درصد کم می شو

در بخش دیگری از این نامه آمده است: این اتفاق در حالی است که تجار ایران به منظور تامین نیاز چای کشور طی سال گذشته اقدام به سفارش و خرید کالا در بازار بین المللی کرده اند که در صورت عدم حل مشکل ثبت سفارش چای، اعتبار تجار و فعالان صنعت چای در بازار جهانی با خدشه جدی مواجه شده و ضرر و زیان سنگینی را متحمل می شوند.

همچنین در این نامه از قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در امور بازرگانی خواسته شده است تا به منظور جلوگیری از نابسامانی در بازار چای و تنظیم بازار این محصول، مشکل عدم ثبت سفارش چای به سرعت مرتفع گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *