هشدار احتمال ورود ملخ صحرایی از جنوب شبه جزیره عربستان به كشور

پایگاه خبری DA1news: مدیر مبارزه با آفات عمومی سازمان حفظ نباتات گفت: با توجه به بارش های بالاتر از نرمال در عربستان و شرق آفریقا، احتمال ورود ملخ صحرایی به کشور وجود دارد.

به گزارش اخبار کشاورزی DA1news، سعید معین از احتمال ورود ملخ صحرایی خبر داد و گفت: با توجه به بارش های مناسب و بالاتر از نرمال در جنوب و مرکز عربستان و همچنین شرق آفریقا در ۲ ماه گذشته احتمال ورود ملخ صحرایی به کشور وجود دارد.

به گفته او، با وجود آنکه در جنوب عربستان و بخش هایی از یمن، پوره ها بالدار شدند، از این رو با استمرار این روند جمعیت ملخ ها از جنوب شبه جزیره عربستان به سمت شمال شبه جزیره حرکت می کنند.

معین ادامه داد: اکنون در استان های جنوبی ردیابی و پایش علیه ملخ صحرایی در حال انجام است و همواره سموم و آفت کش مورد نیاز برای مبارزه علیه ملخ صحرایی تامین و تدارک دیده شده است.

مدیر مبارزه با آفات عمومی و همگانی سازمان حفظ نباتات کشور درباره آخرین وضعیت مبارزه علیه ملخ بومی گفت: در اکثر مناطق شمالی کشور، مبارزه علیه ملخ بومی در حال انجام است و سطح مبارزه همانند سال گذشته به ۶۰ هزار هکتار رسیده است.

او گفت: اکنون مبارزه علیه ملخ های بومی در مناطق سردسیر استان های کردستان، آذربایجان غربی و بخشی از آذربایجان شرقی و اردبیل به تازگی‌شروع شده و پیش بینی می شود که سطح مبارزه علیه ملخ های بومی در کل کشور به ۲۰۰ هزارهکتار برسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *