هشتمین کنفرانس ملی فیزیولوژی گیاهی ایران فراخوان داد

پایگاه خبری DA1news: هشتمین کنفرانس ملی فیزیولوژی گیاهی ایران با شعار «فیزیولوژی گیاهی و زندگی» با اعلام محورهای همایش برای دریافت آثار فراخوان داد.

به گزارش اخبار کشاورزی DA1news به نقل از ایرنا، معاون پژوهش و فناوری پژوهشگاه دانشگاه تحصیلات تکمیلی کرمان روز دوشنبه در این زمینه توضیح داد: ثبت نام و دریافت آثار توسط دبیرخانه همایش کنفرانس ملی فیزیولوژی گیاهی ایران از اول خرداد آغاز شده است و تا ۳۰ مهر ادامه دارد.

حکیمه علومی افزود: تصمیم گرفته شد با توجه به وقوع تغییرات محیط‌زیستی متعدد ناشی از تغییرات اقلیمی، گرمایش جهانی، بلایای طبیعی و دخالت‌های بشر در سیستم طبیعی کره زمین، هشتمین دوره کنفرانس را با شعار”فیزیولوژی گیاهی و زندگی سبز” و با هدف ارائه دستاوردهای نوین علمی متخصصان برگزار شود.

وی بیان کرد: کنفرانس ملی فیزیولوژی گیاهی ایران روزهای ۱۰ و ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ به صورت حضوری – مجازی در دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته واقع در بخش ماهان کرمان برگزار می شود و وبسایت کنفرانس به نشانی https://congress.kgut.ac.ir/plantphys برای اطلاع بیشتر، ثبت نام و ارسال آثار در دسترس علاقه مندان است.

دبیر علمی هشتمین کنفرانس ملی فیزیولوژی گیاهی ایران ادامه داد: فراهم ساختن زمینه مناسب مبادله و ارتقا دانش روز فیزیولوژی گیاهی بین پژوهشگران و متخصصان این حوزه نیز از اهداف برگزاری این کنفرانس محسوب می شود.

وی ادامه داد: فیزیولوژی گیاهی و فیزیولوژی گیاهان زراعی و باغی، فیزیولوژی تغذیه گیاهی، رابطه آب، خاک و گیاه، فیزیولوژی بذر و فیزیولوژی پس از برداشت، بیوتکنولوژی و بیوشیمی گیاهی و گیاه و تنش های محیطی جزو محورهای این کنفراس به شمار می رود.

علومی خاطر نشان کرد: کاربرد شاخه‌های مختلف فیزیولوژی گیاهی در حوزه فضای سبز شهری، معرفی گیاهان مقاوم به تنش‌های مختلف محیطی و اقلیمی، فناوری گیاه پالایی، استفاده از ظرفیت‌های ویژه گیاهان شاخص در پاکسازی آلاینده‌ها و استخراج عناصر گرانبها توسط گیاهان بیش تجمع دهنده و شناسایی مناطق معدنی توسط گیاهان شاخص نیز از اهداف ویژه برگزاری این همایش است.

وی ادامه داد: در این همایش نتایج پژوهش‌های متخصصان در زمینه موضوعات مختلف و دانش روز فتوسنتز، تغذیه گیاهی، هورمون‌های گیاهی، تنظیم رشد و توسعه گیاهان، اکوفیزیولوژی، آنتی اکسیدان های گیاهی، بیوتکنولوژی و غیره به اشتراک گذاشته خواهد شد.

دبیر علمی هشتمین کنفرانس ملی فیزیولوژی گیاهی ایران اظهارامیدواری کرد با شناسایی و معرفی راهکارهای عملیاتی و کاربردی مورد نیاز سازمان‌های اجرایی برای مدیریت چالش‌های موجود در حفاظت از بوم‌سازگان، احیای منابع طبیعی و افزایش تولیدات گیاهی، گامی موثر برای نیل به امنیت غذایی و توسعه پایدار برداشته شود.

دانشگاه تحصیلات تکمیلی کرمان در کیلومتر ۲۸ اتوبان هفت باغ علوی کرمان و در نزدیکی شهر ماهان از توابع شهرستان کرمان قرار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *