نسخه های الکترونیکی و تداوم حضور در بازارهای بین المللی تجارت

پایگاه خبری Da1news: نمایشگاه نهاده های کشاورزی تهران، یکی از مهمترین رویدادهای بخش کشاورزی بشمار می رود که این دوره از این نمایشگاه که نهمین سال از برگزاری آن می گذرد از این قاعده مستثنی نیست. همواره نمایشگاه های مهم اقتصادی کشور محل و مکانی برای تبادل نظرات کارشناسان دولتی و خصوصی و نمایش دستآوردهای جدید تولیدکنندگان و فعالان بخش مهم و استراتژیک کشاورزی بشمار می رود.

در این بین حضور فعال سازمان ها ذی ربط بخش کشاورزی دولتی، تشکل ها، انجمن ها، گروههای تخصصی این بخش به اهمیت آن می افزاید و حضور روسا و مدیران سازمان های دخیل در بخش کشاورزی سراسر کشور اهمیت این بخش از صنعت مهم کشور را دوچندان میکند.

به گزارش خبرنگار اخبار روزانه کشاورزی ، حضور مهندس محمدجواد احمدی، رئیس نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان فارس در بین بازدیدکنندگان نهمین نمایشگاه جامع کشاورزی تهران، دور از انتظار نبود.

فرصت را مغتم دانستیم و با مهندس محمدجواد احمدی، رئیس نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی فارس گفت و گوی کوتاهی انجام داده ایم که می خوانید:

مهندس محمدجواد احمدی در پاسخ به سوال خبرنگار ما در باره چگونگی نمایشگاه گفت: نمایشگاه امسال تهران از جایگاه تخصصی و رسمی بنده، نمایشگاهی پویا، پر مخاطب و موثر در بخش کشاورزی بشمار میرود و با در نظر گرفتن اینکه در چند سال گذشته به دلیل شیوع کرونا و عدم برگزاری بعضی نمایشگاه ها، این دوره  با توجه به این حجم از حضور فعالان و تولیدکنندگان کشور، نمایشگاهی قابل قبول و موثمر ثمر در بخش کشاورزی بشمار میرود.و امیدوارن بهره برداران و کشاورزان هم بتوانند از دستاوردیها جدید شرکت ها که در نمایشگاه حضور دارند کمال بهره و استفاده را داشته باشند.

رئیس نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی فارس درپاسخ به برنامه های اجرایی در استان فارس گفت: یکی از موضع های که در دروه آقای رمضان نژاد و وزارت دکتر ساداتی نژاد مطرح و اثبات شد، موضوع استفاده از نسخه های الکترونیکی است.

وی  گفت: اجرای این طرح باعث می شود که با اعمال نظارت بر ارتقای سلامت محصولات کشاورزی، بهبود مصرف آفتکش ها در کشور، حرکت در جهت تامین امنیت و سلامت محصولات کشاورزی با رویکرد حفظ سلامت مصرف کننده داخلی و تداوم حضور در بازارهای بین المللی تجارت محصولات گیاهی عمل به مفاد تبصره ۵ ماده ۶ قانون افزایش بهره وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی را از اهداف طراحی و اجرای این طرح بشمار می رود.

مهندس محمدجواد احمدی ادامه داد: همانطور که میدانید گیاه پزشکان و کلینیک های گیاه پزشکی نقش تشخیص بیماری داشته و یکی وظایف آنها ، میزان مصرف هرچه کمترسم و مدیریت استفاده داروهاست. با اجرای این طرح، بهره برداران میتوانند با اولین استفاده از سموم، بیماری را توسط گیاه پزشک تشخیص داده شده و میزان مصرف این داروها  مدیریت شود.

وی در ادامه گفت: سعی داریم که  بتوانیم نام سم را به دارو تبدیل کنیم، چرا که داروهای گیاه پزشکی در اصل بیماری های کشاورزی را از بین برده مثل بقیه داروهای دامپزشکی و همچنین انسان ها.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ما در توضیح بیشتر طرح نسخه های الکترونیکی گفت: سازمان حفظ نباتات کشور در اجرای طرح نسخه های الکترونیکی سه استان شیراز، اصفهان وقزوین را پایلوت قرار داده و با اجرای این طرح  به دنیال این هستیم که بهره بردار، گیاه پزشک و کلیینیک گیاه پزشک، با استفاده از نسخه های الکترونیکی، بعد از تشخیص گیاه پزشک و کلینیک ها گیاه پزشکی ، داروها به صورت نسخه الترونیکی در سامانه سامکا ثبت شده و بهره بردار به این ترتیب می تواند از تمامی داروخانه های سطح کشور این داروها را تهیه و استفاده نماید.

وی ادامه داد: با استفاده از این طرح و در ادامه مصرف صحیح و بجای داروها و همچنین اجرای طرح QRCODE   می توانیم تاثیر خوب و مثبتی در صادرات هرچه بیشتر محصولات کشاوزی کشور داشته باشیم.

وی ادامه داد: این طرح تحت نظارت و مانیتورینگ سازمان حفظ نباتات کشور است و با فراگیری و اجرای آن  در سطح کشور، می توانیم در مصرف داروها نظارت و مدیریت داشته باشیم. و باید گفت که اجرای این طرح باعث می شود که استفاده از داروهای تقلبی در سطح کشور حذف شود.

مهندس محمدجواد احمدی در پایان درباره برگزاری نمایشگاه های آتی استان فارس گفت: سازمان جهاد کشاورزی استان فارس در حال برنامه ریزی اجرای نمایشگاه دام و طیور است و همچنین سعی در برنامه ریزی هرچه بهتر و جامع تر اجرای نمایشگاه در بخش نهاده ها و کشت گلخانه که یکی از سیاست های دولت بشمار میرود است.  

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *