مهاجر: زراعت با تامین ۷۰ درصد تولیدات پرچم دار امنیت غذایی کشور است

پایگاه خبری DA1news: هجدهمین کنگره ملی و چهارمین کنگره بین المللی علوم زراعت و اصلاح نباتات ایران در مشهد افتتاح شد.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی به نقل از روابط عمومی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی خراسان رضوی، هجدهمین کنگره ملی و چهارمین کنگره بین المللی “علوم زراعت و اصلاح نباتات ایران با حضور فرهیختگان، دانش پژوهان و علاقمندان به رشته های زراعت و اصلاح نباتات و با حضور گرم و پرشور تمامی اندیشمندان، دانشجویان، محققان و صاحب نظران مرتبط از دانشگاهها و موسسات علمی- پژوهشی ملی و بین المللی، محفلی علمی برای تبادل ایده ها و نظرات ارزشمند تمامی محققین با همکاری انجمن علوم زراعت و اصلاح نباتات ایران در دانشگاه فردوسی مشهد در حال برگزاری است.

معاون وزیر در امور زراعت ,رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان رئیس مرکز، معاون پژوهشی و اعضای هيئت علمی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی خراسان رضوی در این این کنگره علمی شرکت کردند.

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی در هجدهمین کنگره ملی زراعت گفت: زراعت با تامین ۷۰ درصد تولیدات کشور پرچم دار امنیت غذایی است.

علیرضا مهاجر افزود: مهمترین دانشگاه کشاورزی کشور و بزرگترین مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبيعي در استان خراسان رضوی قرار دارد و استان خراسان رضوی باید در حوزه کشاورزی برجسته شود و بتوانیم از همه توانایی ها و توانمندی‌های این استان در بخش کشاورزی برای سایر نقاط کشور استفاده کنیم، توقع ما از این استان زیاد است.

سخنرانی های کلیدی، چکیده های مبسوط مقالات پژوهشی، ارائه ایده های نوآورانه، برگزاری نمایشگاهها و کارگاههای مرتبط و …از جمله برنامه‌های اجرایی در این کنگره است.