منصورعلی زارعی: افزایش دو برابری تولید برنج با تکمیل زیرساخت شالیزارهای مازندران

پایگاه خبری DA1news: عضو کمیسیون کشاورزی، آب، محیط زیست و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: کارگاه بزرگ پژوهشی باید در استان تشکیل تا زمینه تجهیز و نوسازی شالیزارها انجام شود و از مشکلات تولید رهایی پیدا کنیم و تولید را به دو برابر برسانیم.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی به نقل از مازندپاج، منصورعلی زارعی عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز در آیین نشاء مکانیزه برنج کشور در روستای خاریک شهرستان ساری اظهار کرد: سال گذشته سال سختی برای برنج‌کاران بود و تلاش‌های فراوانی برای یارانه‌ای شدن کود کشاورزی شد و تردیدی نباید باشد که امسال شاهد کاهش تولید برنج باشیم چرا که برنج پرمحصول سال قبل هنوز در انبارها موجود است.

وی با بیان اینکه مردم به دنبال بهره‌وری رفتند و اقدام به کشت ارقام پرمحصول برنج کردند اما خرید انجام نشد، گفت: سیاست‌گذاری درستی در این بخش انجام نشد چرا که در کنار تولید این محصول، یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن برنج پرمحصول وارداتی نیز داشتیم.

زارعی با اشاره به اینکه برنج وارداتی از برنج تولیدکننده ارزان‌تر است و گلایه کشاورزان به جاست، افزود: در بحث برنج مشکلات عمده‌ای داریم که برای بهره‌وری و افزایش تولید برنج باید راهکار جدی داشته باشیم.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: برای اینکه برنج دارای کیفیت بالا، برداشت به موقع و بهره‌وری بالا باشد باید برنامه درستی از سوی وزارت جهاد کشاورزی، مجلس شورای اسلامی و دولت ارائه شود.

وی ادامه داد: تا زمانی که کیفیت برنج پرمحصول افزایش و هزینه تولید کاهش پیدا نکند تا همیشه همین مشکلات را داریم.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، محیط زیست و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: کارگاه بزرگ پژوهشی باید در استان تشکیل تا زمینه تجهیز و نوسازی شالیزارها انجام شود و از مشکلات تولید رهایی پیدا کنیم و تولید را به دو برابر برسانیم.

وی بیان کرد: کشاورزان امسال رغبتی برای کشت برنج پرمحصول ندارند چرا که سال گذشته که کشت کردند هنوز در انبارها موجود است و به همین دلیل امسال ۲۵ درصد کاهش تولید برنج را خواهیم داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *