مبارزه شیمیایی در 4200 هکتار مزارع گندم و جو مازندران

پایگاه خبری DA1news: مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی مازندران از مبارزه با آفات و علف های هرز در 4 هزار و206 هکتار مزارع گندم و جو استان خبر داد.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی به نقل از مازندپاج، عبدالرحمن زاغی درباره مبارزه شیمیایی با عوامل خسارتزا در مزارع گندم و جو استان مازندران، اظهار کرد: از ابتدای سال زراعی امسال تاکنون با آفات و علف های هرز در 4 هزار و 206 هکتار مزارع گندم و جو استان مبارزه شیمیایی شد.

وی به مبارزه شیمیایی با آفات و علف های هرز در 2 هزار و 801 هکتار مزارع گندم استان اشاره کرد و افزود: مبارزه با آفات در یک هزار و 143 هکتار مزارع گندم استان انجام شد که یک هزار و 18 هکتار آن علیه حلزون، 110 هکتار با سوسک سیاه زابروس و 15 هکتار با کرم مفتولی بود.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به مبارزه شیمیایی علیه علفهای هرز در یک هزار و 658 هکتار مزارع گندم استان، تصریح کرد: مبارزه با علف های هرز پهن برگ در 396 هکتار، کشیده برگ در 520 هکتار و توام (دومنظوره)در 742 هکتار مزارع گندم استان انجام شد.

وی بیان کرد: مبارزه با علف های هرز مزارع گندم استان با استفاده از سموم گرانستار، توفوردی، پوماسوپر، آکسیال، آتلانتیس، آتللو، تیفیس و ویکیلیس انجام شد.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی مازندران درباره مبارزه شیمیایی با آفات و علف های هرز در مزارع جو استان، گفت: تاکنون مبارزه شیمیایی با آفات، بیماری ها و علف های هرز در یک هزار و 405 هکتار مزارع جو استان انجام شد.

وی با اشاره به اینکه با آفت حلزون در 190 هکتار و کرم مفتولی در 10 هکتار و علیه بیماری سفیدک سطحی در 90 هکتار مزارع جو استان مبارزه شیمیایی شد، گفت: تاکنون علیه علف های هرز کشیده برگ در 550 و پهن برگ در 565 هکتار مزارع جو استان مبارزه شیمیایی شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *