مبارزه با علف‌های هرز در مزارع استان مرکزی انجام شد

پایگاه خبری DA1news: مبارزه با علف‌های هرز در ۱۱هزار و ۶۰۰ هکتار از مزارع استان مرکزی انجام شد.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی ، مدیر حفظ نباتات استان مرکزی روز سه‌شنبه افزود: مبارزه با علف‌های هرز از اسفندماه سال گذشته در شهرستان‌های گرمسیری این استان آغاز و تاکنون در ۱۰ هزار هکتار از مزارع گندم و یک‌هزار و ۶۰۰ هکتار مزارع جو انجام شده‌است.

وی بیان کرد: ۳۰۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان مرکزی زیر کشت گندم و جو آبی و دیم قرار دارد که از پانزدهم اسفندماه، پایش‌ها برای مبارزه با سن در مزارع شهرستان‌های گرمسیری این استان آغاز شد. مدیرحفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی با یادآوری ریزش سن مادر از پانزدهم اسفندماه سال گذشته در مزارع گندم و جو شهرستان‌های گرمسیری استان، گفت: مبارزه با سن مادر تاکنون در ۶۰۰ هکتار از مزارع گندم و جو استان انجام شده‌است.

قدمی گفت: همچنین پایش و بازدید از مزارع کلزا استان مرکزی نیز توسط کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی آغاز و مبارزه با علف‌های هرز تاکنون در ۳۰۰ هکتار از مزارع کلزا استان انجام شده‌است. وی افزود: مبارزه با شته مومی کلزا نیز در اسفندماه سال گذشته و فروردین‌ماه جاری در ۱۰۰ هکتار از مزارع کلزای استان مرکزی انجام شد.

مدیرحفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی اظهار کرد: ۹۰ گروه شبکه مراقبت سازمان جهاد کشاورزی این استان به صورت روزانه وظیفه مبارزه و مراقبت از مزارع استان را برعهده دارند. قدمی گفت: ۱۶۰ فروشگاه مجاز در سطح استان مرکزی در زمینه تامین و تدارک سم موردنیاز کشاورزان برای مبارزه با علف‌های هرز و آفات مزارع در این استان فعال است.

وی به کشاورزان شهرستان‌های گرمسیر استان مرکزی از جمله ساوه، زرندیه، محلات و دلیجان توصیه کرد: هفته آینده از مزارع خود بازدید کنند و در صورت نیاز با هماهنگی کارشناسان بخش کشاورزی، نسبت به مبارزه با سن و علف‌های هرز در مزارع اقدام کنند.

مدیرحفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی افزود: کشاورزان و مزرعه‌داران شهرستان‌های سردسیر استان نیز نسبت به رصد و بازدید از مزارع خود اقدام کنند و در صورت ریزش سن مادر، نسبت به مبارزه با آفات مزارع خود اقدام کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *