قرارداد واگذاری موقت رقم پنبه ورامین با شرکت کشاورزی رضوی منعقد شد

پایگاه خبری DA1news: روز دوشنبه 18 تیر ، قرارداد واگذاری موقت دانش فنی تولید و تکثیر بذر پنبه رقم ورامین با حضور قربانی رئیس موسسه تحقیقات پنبه کشور و مهندس طوسی مدیر عامل شرکت کشاورزی رضوی به مدت 9 سال منعقد گردید.
به گزارش اخبار روزانه کشاورزی به نقل از روابط عمومی موسسه تحقیقات پنبه کشور در راستای تحقق و اجرای سیاست های دولت و اهداف اقتصاد مقاومتی در حمایت و مشارکت بخش خصوصی جهت سرمایه گذاری در تولید ، تکثیر و توزیع بذر استاندارد ، بر اساس دستورالعمل نحوه واگذاری موقت فناوری و دانش فنی تولید و تکثیر رقم ورامین بین موسسه تحقیقات پنبه کشور و شرکت کشاورزی رضوی واگذار گردید.

در این نشست ابتدا قربانی گزارشی از سطح کشت پنبه ارائه و خواستار تولید بذر استاندارد از شرکت های تولید بذر و برنامه ریزی صادرات بذر مازاد بر نیاز کشاورزان پنبه کار کشور شد.

طوسی در این نشست گزارش داد که امسال شرکت کشاورزی رضوی زیر مجموعه آستان قدس رضوی 262 تن بذر استاندارد پنبه تولید و مقدار 232 تن برای کشت کشاورزان پنبه کار کشور به فروش رفت که نسبت سال گذشته از یک رشد نسبی برخوردار بوده است.در ادامه ایشان افزود این شرکت به صورت دانش بنیان بوده و کارخانه دلینته بذر پنبه را در استان خراسان رضوی فعال نموده است تا کشور از نظر تولید بذرور استاندار پوششدار شده ارقام تجاری پنبه به خودکفایی برسد. در ادامه مدیران موسسه پنبه و شرکت کشاورزی رضوی ضمن امضای تفاهم نامه بر همکاری مشترک تاکید فرمودند. در خاتمه اعضای حاضر در این نشست از ایساگاه تحقیقات پنبه هاشم آباد بازدید نموده و از نزدیک به روند تولید هسته های اولیه بذر پنبه و طرح های در دست اقدام آشنا شدند.