فیض بخش خبر داد: برنج تیسا و گیلانه، آب بری کمتر، عملکرد بیشتر دارد

پایگاه خبری Da1news: چندی پیش دکتر علیرضا صابری رئیس مرکز تحقیقات ، آموزش و ترویج استان گلستان دو رقم جدید برنج برای کشت به روش خشکه کاری تولید و معرفی کرد.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی، علیرضا صابری رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان دو رقم برنج به نام های «تیسا» و «گیلانه» را معرفی کرده بود،  در پی انتشار این خبر، دکتر محمدتقی فیض بخش، عضو هیات علمی بخش تحقیقات زراعی و باغی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان در گفت و گوی کوتاه تلفنی به خبرنگار DA1news گفت: این دو رقم برنج برای کشت به روش خشکه کاری مناسب است و به لحاظ آب بری کمتر و همچنین مقاومت در برابر آفات برنج نیز مقاومت بیشتری دارد.

دکتر فیض بخش گفت: عملکرد برنج رقم گیلانه نسبت به برنج طارم، 1 تا یک و نیم تن بیشتر بوده و همچنین رقم برنج تیسا عملکرد یکسانی با برنج فجر را دارا است.

عضو هیات علمی بخش تحقیقات زراعی و باغی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان گفت: این ارقام برنج رودرس بوده و نسبت ارقام دیگر برنج، آب بری کمتری را دارد و مدت زمان برداشت این ارقام 107 روزه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *