فرمانداران پنج شهرستان حوزه آبریز هراز خواستار مدیریت هوشمند منابع آبی در فصل کشاورزی شدند

پایگاه خبری Da1news: فرمانداران پنج شهرستان آمل، محمودآباد، بابل، بابلسر و فریدونکنار در حوزه آبریز هراز با توجه به بروز تنش آبی در سال زراعی جدید و همچنین تولید ۶۰ درصد برنج مازندران در این منطقه، خواستار مدیریت هوشمند منابع آبی در فصل کشاورزی شدند.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی به نقل از  ایرنا، نشست بررسی وضعیت تخصیص آب دشت هراز روز پنجشنبه با حضور فرمانداران پنج شهر آمل، محمودآباد، بابل، بابلسر و فریدونکنار به میزبانی فرمانداری ویژه شهرستان آمل برگزار شد.

سید عباس حسینی، فرماندار ویژه شهرستان آمل در این جلسه با اشاره به این‌که فرمانداران در خط نخست رصد و پیگیری مشکلات کشاورزان قرار دارند، تصریح کرد: کشاورزان با مشکل منابع آبی و سوخت کشاورزی مواجه اند از این رو با آغاز فصل زراعی جدید و ادامه سیر خشکسالی در سال جدید به نظر می‌رسد نیاز به مدیریت هوشمند منابع آبی به ویژه در دشت هراز وجود دارد.

وی با بیان اینکه منطقه دشت هراز آب بیش از ۶۰ درصد برنج استان مازندران را تامین می کند، اظهار کرد: اختصاص بودجه ویژه به لایروبی انهار درجه یک و ۲ توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی و آب منطقه‌ای و انهار درجه سه و چهار توسط شوراها و دهیاران، مکانیزه کردن سردهنه های سنتی، اطلاع رسانی و آموزش مدیریت بهینه اب در اراضی زراعی از جمله مهم ترین کارهایی است که می بایست برای مدیریت هوشمند منابع آبی صورت گیرد.

حسینی با اشاره به اینکه دغدغه دستگاه های اجرایی در حوزه منابع آبی در فصل کشاورزی باید جدی گرفته شود، عنوان کرد: کشاورزان با مشکلات متعددی مواجه اند از این رو با رویکرد پیش گیرانه باید راهکارهای مواجهه با کم آبی زراعی تدبیر شود.

رودخانه هراز از دره لار در جنوب کوه دماوند سرچشمه می گیرد و با عبور از مرکز شهر آمل به دریای خزر می‌ریزد. هراز بعد از بابلرود و سفیدرود پر آب ترین رود شمال ایران است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *