طرح های تحقیقاتی که به منظور رفع معضلات باغبانی، مورد حمایت قرار می گیرد

به گزارش DA1news: مدیرکل دفتر میوه‌های گرمسیری و نیمه‌گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی گفت: دانشکده کشاورزی شیراز در دنیا شناخته شده است انتظار می رود در حل معضلات باغبانی با اجرای طرح های تحقیقاتی ورود کند.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، زهرا جلیلی مقدم در نشست بررسی سیاست ها و راهبردهای کلان کشور در حوزه کشاورزی که در دانشکده کشاورزی شیراز برگزار شد با اشاره به اینکه استان فارس یکی از بزرگ ترین استان های تولید کننده میوه های گرمسیری و نیمه گرمسیری است، اظهار کرد: طرح های تحقیقاتی که به منظور رفع معضلات باغبانی استان فارس اجرا شود، مورد حمایت قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه استان فارس با تولید ۲۶ تا ۳۰ درصد انار کشور، رتبه اول تولید این محصول را دارد، بیان کرد: سال گذشته با عارضه دانه سفیدی و کیفیت پایین انار مواجه شدیم، چرا دانشگاه طرحی را برای بالا بردن کیفیت و کمیت ارائه نمی‌دهد؟ مگر از اناری که به اسم ایران تمام شده است محصولی مهم تر داریم؟

او با اشاره به اینکه استان فارس بزرگترین تولید کننده انجیر کشور است، ابراز کرد: انجیر دچار تنش خشکی شده است انتظار می رود دانشگاه برای طراحی سایبان برای تک درخت ها اقدام کند.

این مقام مسئول به آفات و بیماری های خرما نیز گریزی زد و افزود: دستورالعمل‌هایی برای سرخرطومی حنایی و خشکیدگی خوشه خرما موجود است که اگر این دستورالعمل ها در باغ های الگویی توسط دانشگاه اجرا شود، اعتبار آن پرداخت می شود.

معرفی گونه های جدید انبه، آناناس و موز، پایه ها و ارقام مرکبات مناسب کاشت در اقلیم استان فارس و اجرای طرح هایی در زمینه تولید محصول سالم از دیگر درخواست های مدیرکل دفتر میوه‌های گرمسیری و نیمه‌گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی از دانشکده کشاورزی شیراز بود.

نشست بررسی سیاست ها و راهبردهای کلان کشور در حوزه کشاورزی با حضور محمدهادی ایمانیه استاندار فارس، محمدجواد عسکری رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست، سیدمحمد آقامیری معاون وزیر و رئیس سازمان دامپزشکی کشور ، غلامرضا تقوی مدیر کل دفتر گل و گیاه زینتی، قارچ های خوراکی و گلخانه ها، شاهین رستم پور مسئول طرح و برنامه معاونت باغبانی و جمعی از مدیران ستادی و تابعه سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با مسئولین دانشکده کشاورزی شیراز برگزار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *