طرح‌های فناورانه حوزه کشاورزی در راستای نیازهای کشور تعریف شود

پایگاه خبری DA1news: مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه پژوهش و فناوری در بخش کشاورزی گفت: پول، محرکی برای تولید محصول است؛ ولی بعضا شرکت‌هایی، محصولاتی را تولید می‌کنند که مشتری برای آن‌ها نیست و همین امر موجب سرخوردگی فناوران و مهاجرت از کشور خواهد شد؛ از این رو لازم است طرح‌های فناورانه در راستای نیازهای کشور در شرکت‌ها تعریف شود.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی ، دکتر شهریاری در رویداد دوشنبه‌های استارت آپی و پیوند که امروز در محل صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد، افزود: این صندوق برای حمایت از فعالیت‌های حوزه کشاورزی در مجموعه وزارت جهاد کشاورزی راه‌اندازی شد و ۳۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه این صندوق است.

وی در خصوص ماموریت‌های این صندوق، اظهار کرد: در ین صندوق علاوه بر اجرای ماموریت‌های صندوق‌های پژوهش و فناوری، اقدام به توسعه بازار خواهیم کرد.

شهریاری با بیان اینکه تنها خواسته ما از شرکت‌ها برای حمایت، تولید محصولات با قابلیت اجرایی است، ادامه داد: محصول تولیدی برای دریافت حمایت از این صندوق نباید در اشل آزمایشگاهی باشد و بتوان به آن اعتماد کرد.

شهریاری با اشاره به نحوه حمایت این صندوق از فناوری‌های تولیدشده و با تاکید بر اینکه ما از ابتدای تولید محصولات در کنار شرکت‌ها قرار دادیم، یادآور شد: پول محرکی برای تولید محصول است، ولی بعضا شرکت‌هایی، محصولاتی را تولید می‌کنند که مشتری برای آن‌ها نیست و همین امر موجب سرخوردگی فناوران و مهاجرت از کشور خواهد شد.

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه پژوهش و فناوری در بخش کشاورزی، اضافه کرد: از این رو ما ارزیابی‌های جدی بر روی طرح‌های فناوران داریم، راهکارهایی برای ورود به بازار ارائه می‌دهیم و با همین روش موفقیت‌هایی کسب شد، به گونه‌ای که یکی از شرکت‌ها با تولید کود کشاورزی با سرمایه ۲۵۰ میلیون تومان توانست قرارداد ۱۴۰ میلیارد تومانی منعقد کند.

وی با بیان اینکه لازم است ایده‌های فناوران در حوزه کشاورزی مبتنی بر نیازهای داخل باشد، خاطرنشان کرد: دانش، مرز و سقف ندارد، ولی فناوران باید به سمت حوزه‌های نیازمندی کشور بروند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *