شکل‌گیری سبدگردان‌های الگوی کشت و کشاورزی قراردادی در سال آینده

به گزارش DA1news: معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی از شکل‌گیری سبدگردان‌های الگوی کشت و کشاورزی قراردادی در سال آینده خبر داد.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی به نقل از  پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، محمد قربانی معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی صبح امروز در “نشست پیگیری اجرای الگوی کشت و کشت قراردادی” که با حضور جمعی از مدیران ستادی و استانی در وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد، گفت: باید الگوی کشت و کشاورزی قراردادی باهم پیوند و پیوست بزنیم.

وی ادامه داد: راه برون‌رفت از مشکلات بازار، کشاورزی قراردادی است که مقام معظم رهبری در سال‌های مختلف بر آن تأکید داشتند.

به گفته معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی، در سال آینده با شکل‌گیری سبدگردان‌ها الگوی کشت و کشاورزی قراردادی را عملیاتی می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۲ ردیف برای “یارانه الگوی کشت” لحاظ شده است، تصریح کرد: این مهم، پشتیبانی برای طرح الگوی کشت خواهد بود.

قربانی یکی از ملزومات اجرایی الگوی کشت را رصد مستمر رفتار کشاورزان عنوان کرد و ادامه داد: باید در الگوی کشت به ‌صورت مستمر رفتار کشاورزان را رصد کنیم و متناسب با آن رفتار کنیم.

 به گفته وی، نگاه وزارت کشاورزی به مجموعه استان‌ها نگاه راهبردی بوده و این نگاه به‌ صورت مقطعی نیست.

معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی با تأکید بر این که امنیت معیشتی کشاورزان با الگوی کشت رقم خواهد خورد، گفت: کشاورزان پای امنیت غذایی کشور ایستاده‌اند و در زمان‌هایی با تولید محصولات با قیمت سربه‌سر و یا زیان به تولید ادامه داده‌اند تا کشور دچار مشکل نشود.

وی با بیان این که توسعه کشاورزی بیش از فیزیکی بودن نهادی است، یادآور شد: با روحیه بسیجی و مدیریت جهادی در استان‌ها کشاورزی قراردادی در ۲ میلیون هکتار از مزارع گندم محقق خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *