شالیزارهای گیلان؛ از خزانه تا نشا کاری برنج

پایگاه خبری DA1news: شالیزارهای گیلان یکی از بهترین و مرغوبترین زمین های کشاورزی برنج محسوب میشود. حاصلخیز بودن خاک و مواد آلی که د را« وجود دارد موجب شده است که اکثر محصولات در این بستر قابل رشد و نمو باشند.

به گزارش خبرنگار اخبار روزانه کشاورزی، برنج به دست آمده از شالیزارهای استان گیلان را می توان یکی از خوش طعم ترین و مرغوبترین برنج های تولید شده در سطح کشور دانست. این محصول که ماحصل دسترنج ماها کشاورزان، کارگران است، همه ساله با شروع فصل بهار این استان را به مرکز توجه یکی از پرمصرف ترین محصولات کشاورزی در ایران و جهان قرار می دهد.

باید دوباره متذکر شویم، آنچه ما به عنوان برنج (پلو) بر سر سفره هایمان می بینیم و می خوریم، ماحصل زحماتی است که در طی شبانه روز در تمامی مراحل کاشت، داشت، و برداشت این محصول می کشند و در جایگاه خود نگهبان امنیت غذایی کشور بوده و هستند.

این مهم ما را برآن داشت که از مراحل اولیه شروع کار ( خزانه، حمل و نشاء) در شالیزارهای این استان گزارش تصویری تهیه کنیم و معرض دید خوانندگان و بینندگان پایگاه خبری DA1news بگذاریم . با هم می بینیم:

تقدیر و تشکر: da1news تشکر ویژه دارد از کشاورزان روستای داروگر محله و بلالم رودسر، خانواده آقای یحیی نژاد و خانواده آقای احمدی که هم میزبان ما بودند و هم در تهیه این گزارش ما را یاری رسانند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *