شاخص بورس به مدار صعود بازگشت

پایگاه خبری DA1news: شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (یک‌شنبه، ۲۰ آذرماه) با پنج هزار و ۶۲۳ واحد افزایش در ارتفاع یک میلیون و ۳۸۹ هزار واحدی ایستاد.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی، شاخص هم‌وزن با یک ‌هزار و ۴۱۹ واحد افزایش به ۴۱۴ هزار و ۲۵۰ واحد و شاخص قیمت با ۸۴۴ واحد رشد به ۲۴۶ هزار و ۵۹۰ واحد رسید.

شاخص بازار اول، هشتهزار و ۲۰۰ واحد افزایش و شاخص بازار دوم، یک هزار و ۳۲۴ واحد کاهش را ثبت کردند.

امروز در معاملات بورس تهران، بیش از هفت میلیارد و ۱۲۶ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۳۹ هزار و ۱۳۸ میلیارد ریال معامله شد.

همچنین ملی صنایع مس ایران (فملی) با ۲ هزار و ۵۳ واحد، پالایش نفت اصفهان (شپنا) با یک هزار و ۳۳۴ واحد، پالایش نفت تهران (شتران) با یک هزار و ۱۶۶ واحد، پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با یک هزار و ۸۸ واحد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با ۵۵۸ واحد و بانک ملت (وبملت) با ۴۵۳ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس داشت.

در مقابل توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو) با ۲ هزار و ۲۶۹ واحد، پتروشیمی پردیس (شپدیس) با ۲۷۲ واحد، معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با ۲۷۰ واحد، بانک پاسارگاد (وپاسار) با ۱۷۷ واحد، فولاد خراسان (فخاس) با ۱۴۹ واحد و شرکت سرمایه گذاری غدیر (وغدیر) با ۱۳۶ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس به همراه داشت.

بر پایه این گزارش، امروز نماد ایران خودرو (خودرو)، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو (خگستر)، سایپا (خساپا)، پالایش نفت تهران (شتران)، شرکت سرمایه گذاری رنا (ورنا) پالایش نفت اصفهان (شپنا) و بانک تجارت (وتجارت) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه یک میلیارد و ۷۸۶ میلیون برگه سهم به ارزش ۶ هزار و ۱۵۱ میلیارد ریال دادوستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز بیش از ۳۲ واحد افزایش داشت و به ۱۸ هزار و ۴۸۷ واحد رسید.

در این بازار بیش از سه میلیارد و ۶۳۱ میلیون برگه سهم و اوراق مالی دادوستد شد و تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از ۱۹۷ هزار و ۶۱۸ نوبت بود.

پالایش نفت لاوان (شاوان)، پلیمر آریا ساسول (آریا)، پالایش نفت شیراز (شراز)، فرابورس ایران (فرابورس)، داروسازی دانا (ددانا)، آهن و فولاد غدیر ایرانیان (فغدیر)، پتروشیمی تندگویان (شگویا) و بانک دی (دی) تاثیر مثبت بر این شاخص داشتند.

در ادامه پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، صنعتی مینو (غصینو)، بیمه پاسارگاد (بپاس)، تولید نیروی برق دماوند (دماوند)، پخش البرز (پخش)، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز) و شرکت سرمایه گذاری صبا تامین (صبا)، تاثیر منفی بر این شاخص داشتند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *