شاخص‌های عملکردی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران اعلام شد

پایگاه خبری DA1news: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران: تاکنون ۲۴ درصد شاخص‌های عملکردی در زیربخش‌های مختلف تولیدات دامی، گیاهی، آب و خاک و… در ۳ ماه نخست امسال محقق شده است.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران، جبرئیل برادری درخصوص دستاوردهای بخش کشاورزی استان در سه ماهه نخست امسال گفت: با برنامه ریزی‌های صورت گرفته با محوریت «جهش تولید با مشارکت مردم» تاکنون ۲۴ درصد شاخص‌های عملکردی در زیربخش‌های مختلف تولیدات دامی، گیاهی، آب و خاک و… در ۳ ماه نخست امسال محقق شده است.

برادری با اشاره به تولید ۱۳۷۱۰ تن گوشت قرمز در این مدت گفت: همچنین ۴۲۰هزارتن شیرخام، حدود ۸هزارتن گوشت مرغ و بالغ بر ۲۵ هزار و ۱۵۰تن تخم مرغ در سه ماهه نخست امسال در استان تهران تولید شده است.

وی ادامه داد: در بخش تولیدات گیاهی نیز ۷۰۴هزارتن محصولات زراعی و ۵۸هزارتن محصولات باغی تولید شد؛ همچنین سطح گلخانه‌های استان به میزان ۱۹ هکتار توسعه یافت و ۲۱۱۱هکتار از باغات نیز اصلاح و بازسازی شد.

برادری میزان مبارزه با علف‌های هرز گندم و جو در مزارع استان را ۵۹هزارهکتار و دیده بانی ملخ‌های بومی را ۲۸هزارهکتار عنوان کرد.

وی از تولید ۱۱هزار و ۷۵۰ قطعه ماهیان زینتی و ۱۳۲۹ تن ماهیان پرورشی در این مدت در استان تهران خبر داد.

به گفته رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران، ظرفیت جذب مواد خام صنایع کشاورزی به میزان ۱۷۴۳۱۸تن افزایش یافته که تحقق ۷۴ درصدی این بخش را نسبت به هدف سالانه تنها در سه ماه شاهدیم.

وی تاکید کرد: علیرغم درگذشت رئیس دولت سیزدهم در اردیبهشت ماه اما روند فعالیت بخش کشاورزی همچنان ادامه داشت و در ادامه نیز با روحیه جهادی و به طور عملیاتی و میدانی ادامه خواهد یافت.