سیدمحمد آقامیری: حمایت از تولید در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی است

پایگاه خبری Da1news: سرپرست وزارت جهاد کشاورزی با بیان این که حمایت از تولید خط قرمز ما است، گفت: حمایت از تولید محصولات کشاورزی در کشور در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی قرار دارد و در این راستا، موضوع آب باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، سیدمحمد آقامیری سرپرست وزارت جهاد کشاورزی در سفر هیات دولت به استان خوزستان و در دیدار چهره به چهره با مردم شهرستان‌های دشت آزادگان و هویزه در شهرستان سوسنگرد، گفت: مشکلات در سه حوزه ملی، محلی و مردمی وجود دارد که باید مورد بررسی قرار گیرد، در حوزه ملی مانند پروژه ۵۵۰ هزار هکتاری، طراحی تامین مالی را در دستور کار است تا بتوانیم در راستای اجرای پروژه‌ها به پیش برویم.

وی ادامه داد: برخی دیگر از مشکلات به صورت محلی و استانی حل می‌شود که در این زمینه خواستار برگزاری جلسات دوره‌ای و دیدار عمومی با کشاورزان توسط رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان هستم. همچنین برخی مشکلات نیز با نگاه و اتحاد مردمی قابل حل است.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی با بیان این که حمایت از تولید خط قرمز ما است، تصریح کرد: حمایت از تولید محصولات کشاورزی در کشور و حمایت از تولید کنندگان و گندمکاران در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی قرار دارد و در این راستا، موضوع آب که یکی از اصول تولید در بخش کشاورزی است، باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی اضافه کرد: تولید در بخش کشاورزی مقدماتی نیاز دارد که اولین و مهمترین آن آب است، آب یکی از موضوعاتی جدی استان خوزستان است و این مهم را با گزارشی کامل با پیشنهاد عملیاتی و اجرایی به محضر ریاست جمهوری خواهم رساند.

به گفته وی، اگر مشکل آب حل شود سایر مسایل از جمله، اشتغال، تولید محصولات کشاورزی، رونق دامداری و… نیز حل می‌شود.

آقامیری با بیان این که قیمت گندم به زودی توسط شورای قیمت‌گذاری اعلام می‌شود، گفت: وزارت جهاد کشاورزی درصدد است تا بلافاصله پس از تحویل گندم به سیلو توسط کشاورزان، مبلغ آن پرداخت شود، در این راستا روز گذشته خرید تضمینی گندم انجام شده و مبلغ قابل توجهی به صورت علی‌الحساب و به قیمت سال گذشته به کشاورزان پرداخت شده است.

وی ادامه داد: پرداخت مبلغ علی‌الحساب با وجود عدم تخصیص مبلغ خرید تضمینی گندم در سال جاری انجام شده است و در صورت تعیین تکلیف، مابه‌التفاوت مبلغ به حساب کشاورزان واریز می‌شود.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی با تاکید بر حمایت از تولید گندم در کشور گفت: برای حمایت از تولید داخلی و اشتغالزایی در کشور، گندم با قیمت بالاتر از واردات، خریداری می‌شود تا تولید داخلی ادامه‌دار باشد.

به گفته وی، پرداخت خرید حمایتی در زعفران و پنبه نیز در چند روز اخیر انجام و پرداخت‌ها در این دو محصول انجام شده است.

آقامیری بر حمایت از تولید داخلی و تامین محصولات کشاورزی در کشور تاکید کرد و گفت: تولید داخلی حتی با قیمت بالاتر نیز مورد حمایت وزارت جهاد کشاورزی است.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی همچنین بر بیمه محصولات کشاورزی و حل مسایل و مشکلات حوزه آبزیان این استان تاکید کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *