سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران برگزار کرد: نشست توجیهی خرید تضمینی گندم

پایگاه خبری Da1news: نشست توجیهی خرید گندم با حضور نیکبخت رئیس هیات مدیره و مدیر عامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، هاشمی رئیس بنیاد ملی گندم، مسلمی عضو هیات مدیره سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، معتمد سرپرست معاونت امور فنی و بازرگانی سازمان مرکزی تعاون روستایی، نماینده تشکل ها و اتاق اصناف و جمعی از مدیران ستادی و استانی در سالن جلسات این سازمان برگزار شد.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی به نقل از  پات، در ابتدای این جلسه محمد علی نیکبخت رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران گفت: سازمان تعاون روستایی و شبکه های تحت پوشش به ویژه تعاونیهای تولید بیش از ۳ میلیون و پانصد هزار هکتار آبی و زراعی تحت پوشش این شرکتهای تعاونی است، بنابراین بهترین مجری و ریل گذار برای اجرای سیاستهای وزارت جهاد کشاورزی است.

وی همچنین از آمادگی کامل سازمان تعاون روستایی و تشکل های تحت پوشش آن برای اجرای هر گونه طرح الگوی کشت، کشت قراردادی خبر داد.

نیکبخت در ادامه به لزوم صدور پروانه بهره برداری برای کلیه کشاورزان اشاره کرد و افزود: تحقق این مهم گامی مهم در جهت تثبیت شغلی کشاورزان است.

به گفته وی، در بحث مولد سازی پیشنهاد شده که واگذاری املاک متعلق به وزارت جهاد کشاورزی با قیمت گذاری کارشناسی و با اندیشیدن تمهیداتی به اتاق اصناف واگذار شود.

نیکبخت در ادامه با بیان اینکه در بحث خرید گندم ما باید برای کشاورزان اهمیت زیادی قائل شویم و فاکتورهای خرید محصولشان را به نحوی مطلوب به دستشان برسانیم.

در ادامه هاشمی رئیس بنیاد ملی گندم گفت: موضوع گندم نه تنها در عملیاتی کردن بحث خرید تضمینی، بلکه ستون و خیمه اقتدار غذایی کشور است ؛ که این مهم نگاه ویژه ای را می طلبد.

وی ادامه داد: در سال گذشته با سیاستگذاریهای خوبی که در شورای قیمت گذاری رخ داد عملیات اقتدار در حوزه قیمت گذاری و امنیت غذایی رقم خورد.

وی افزود: در ۶ استان به اندازه ۳۸ درصد در خرید گندم ، مباشرت در فروش را به سازمان تعاون روستایی و شبکه تحت پوشش آن اختصاص دادند که در ۲ سال آینده ۱۰۰درصد خرید با سازمان و اتحادیه ها خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *