زنان کشاورز هند آموزش استفاده از پهپادهای کشاورزی می بینند

پایاه خبری DA1news: سرتاسر جهان بازار رو به رشدی را در استفاده از پهپادهای کشاورزی تجربه می کنند.

به گزارش گروه بین المللی اخبار روزانه کشاورزی، استفاده از پهپادهای کشاورزی با رشد جمعیت و کشاورزی دقیق هدایت می شود، و در این میان هند، به زنان در استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین در کشاورزی آموزش می دهد و این دستور و برنام های است که مودی نخست وزیر هند در برنامه Namo Drone Didi پیگیر آن است
پهپادهای کشاورزی می‌توانند از آفت‌کش‌ها و کودهای متناسب با زمین‌های جداگانه استفاده کنند و وضعیت فرهنگ‌ها را ترسیم کنند. پهپادها مدت‌هاست که محدود به شرکت‌های بزرگ نیستند و کمبود نیروی کار را جبران می‌کنند.

در سال 2022، بازار پهپادها در کشاورزی به حدود 7.9 میلیارد دلار آمریکا رسید و تا سال 2032 سالانه 20 درصد رشد خواهد کرد. این به معنای گردش مالی جهانی 48.8 میلیارد دلاری است. علاوه بر رشد جمعیت، یکی از محرک های اصلی بازار، گسترش کشاورزی دقیق است.

این روندها با سیاست هایی با هدف افزایش کارایی هواپیماهای بدون سرنشین در کشاورزی تکمیل می شود. به عنوان مثال، نخست وزیر هند، نارندرا مودی، بسته Namo Drone Didi را برای تقویت مهارت های زنان کشاورز در این زمینه در مارس 2024 راه اندازی کرد. بیش از 15000 کشاورز زن برای کار با هواپیماهای بدون سرنشین و توزیع کود و بذر با آنها آموزش می بینند. زنان همچنین می توانند این خدمات را به مزارع دیگر ارائه دهند و از این طریق درآمد اضافی خود را کسب کنند.

علاوه بر این، پهپادها برای انتقال دارو و مواد غذایی در مناطق دور افتاده هستند. برای زنان، پهپادها رایگان هستند. آنها وامی به مبلغ 8000 روپیه (تقریباً 80 یورو) با نرخ بهره یارانه ای برای مدل کسب و کار خود دریافت می کنند.

بنابراین، هند در استفاده از پهپادها پیشرو است، که بیش از هر چیز در آسیای جنوبی و جنوب شرقی اهمیت پیدا می کند. بررسی پهپادهای Global Market Insight اضافه می کند که توسعه سخت افزار و توسعه نرم افزار به ترتیب دو سوم و یک سوم روند بازار را به خود اختصاص می دهند.

با این حال، در حالی که سیاست می‌تواند استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین را در کشاورزی ترویج کند، می‌تواند نتیجه معکوس نیز داشته باشد. مقررات محدودکننده اعمال، صدور گواهینامه و محدودیت های پرواز موانعی هستند که کشاورزان باید هنگام استفاده از پهپادها در نظر داشته باشند، علیرغم مزایای آشکار آنها، از جمله افزایش بهره وری و مدیریت تجاری.

هند نسبت به فناوری جدید محفوظات کمتری دارد. تعاونی کود کشاورزان هندی (IFFCO) به دنبال استفاده از پهپادها در سراسر کشور برای پخش آفت کش ها است. شرکت‌های بزرگ و همچنین بسیاری از استارت‌آپ‌ها در سراسر جهان هوش مصنوعی و ابرهای داده را انتخاب می‌کنند تا استفاده از پهپادها را از نظر اقتصادی کارآمدتر کنند.

 

ترجمه: ناهید حسینی