زمین باید در اختیار بهره‌بردار و کشاورز واقعی باشد

پایگاه خب ری Da1news: رئیس سازمان امور اراضی کشور گفت: زمین باید از حالت سرمایه‌ای خارج شود و در اختیار بهره‌برداران و کشاورزان واقعی قرار گیرد.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی به نقل از  پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان امور اراضی، رضا افلاطونی در نشست هم‌افزایی با هسته ملی تخصصی مقابله با تغییر کاربری اراضی کشاورزی وابسته به اندیشکده همت برنامه اطلاعات مردمی قرارگاه قرب بقیه الله (عج) بیان کرد: سازمان امور اراضی کشور مدافع کشاورز و حافظ اراضی کشاورزی و امانت‌دار زمین برای آیندگان است.
وی با بیان این که تمدن‌ها در اراضی کشاورزی شکل گرفته است، افزود: مهم است که بتوانیم به معنای واقعی آمایش سرزمین یعنی منطبق کردن فعالیت‌ها با قابلیت‌ها را اجرا کنیم.
افلاطونی ادامه داد: دغدغه‌های دلسوزان کشور حفاظت از اراضی کشاورزی است و ما هم به‌عنوان دستگاه متولی برای رفع این دغدغه‌ها باید نگاه برنامه‌ریزی شده در سطح شهرستان، استان و ستاد سازمان داشته باشیم.
رئیس سازمان امور اراضی کشور گفت: برنامه‌ریزی این است که در ساخت‌وسازها و احداث باغ و مزارع به حریم رودخانه وارد نشویم و موضوع بعد این است که صدور سند موجب تغییر کاربری نیست.
وی تأکید کرد: زمین کشاورزی برای تولید و بهره‌برداری است و سند مالکیت آن باید در دست کشاورزی باشد که در آن کشت‌وکار کند، در غیر این صورت باید در اختیار شخص دیگری که قابلیت اداره زمین و تولید دارد، قرار گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *