رییس سازمان منابع طبیعی کشور از طرح های منابع طبیعی فارس بازدید کرد

پایگاه خبری DA1news: رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور در یازدهمین سفر استانی خود به فارس رفت و از نهالستان های این استان بازدید کرد.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی به نقل از مرکز اطلاع رسانی سازمان منابع طبیعی، عباسعلی نوبخت در جریان بازدید از نهالستان های منابع طبیعی با حضور در شهرستان های ممسنی، فسا، داراب، خنج، لار، لامرد، مهر، کازرون،
فراشبند، فیروزآباد، کوهمره سرخی و آب‌باریک شیراز از نزدیک در جریان روند تهیه و تولید نهال جهت طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در نهالستان‌های منابع طبیعی این استان قرار گرفت.
نوبخت هدف اصلی این سفر را شناخت کمبودها و آشنایی با مشکلات و همچنین رصد دقیق روند تولید نهال و ایجاد راهکارهای مناسب جهت برون رفت از برخی مشکلات موجود برشمرد و با اشاره به اهمیت اجرای این طرح بزرگ و ملی در کشور گفت: حفظ و توسعه پوشش گياهي و رویشگاه های جنگلی و مرتعی از مهمترین طرح هاي اولويت دار سازمان است که اين مسئله نيازمند اقدامات گسترده و همکاری وهمیاری تمام دستگاه های اجرایی و البته مردم عزیز در این زمینه است.
رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور با تاکید بر غنا و گستردگی صنایع و معادن درسطح استان فارس افزود: باید از امکانات و ظرفیت های این بخش ها استفاده کنیم چرا که این صنایع می‌توانند در تولید و کاشت نهال جنگلی به این طرح کمک قابل توجهی کنند.
رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور همچنین بر مزار فداکاران خدمت و مدافعان طبیعت تنگه هایقر شهرستان فیروزآباد حضور یافت و ضمن قرائت فاتحه با نثار شاخه های گل به مقام شامخ این فداکاران خدمت ادای احترام کرد و یاد و خاطره آن عزیزان را گرامی داشت.

بر اساس این گزارش، شعبانیان معاون امور جنگل، سمیعی مدیرکل دفتر روابط عمومی و امور بین‌الملل، احمدی مجری و دبیر کارگروه طرح ملی کاشت یک میلیارد درخت سازمان منابع طبیعی و جمعی از مسئولان استانی دکتر نوبخت را در بازدید از طرح های منابع طبیعی استان فارس همراهی کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *