روند تولید نهال در استان‌ها با هدف ایرانی سرسبز مطلوب است

پایگاه خبری DA1news: مجری طرح مردمی کاشت یک میلیارد نهال کشوری گفت: تولید نهال در نهالستان‌های استان‌های سراسر کشور به منظور ایجاد عرصه‌ای سرسبز در منابع طبیعی کشور با روندی مطلوب در حال پیگیری است.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی به نقل از ایرنا، رضا احمدی روز دوشنبه در جریان بازدید از نهالستان چغولگیر شهرستان شاهرود در شرق استان سمنان اظهار داشت: از ابتدای اجرای این طرح تاکنون بیش از ۹۰۰ هزار اصله درخت در نهالستان جغولگیر شاهرود تولید شده که از این تعداد ۲۰۰ هزار اصله نهال گلدانی و ۷۰۰ هزار اصله نهال ریشه‌ای و زمینی است.

وی با بیان اینکه پیشرفت کار در این نهالستان قابل قبول است، افزود: سهم استان سمنان از تولید نهال در راستای اجرای طرح کاشت نهال طی سال گذشته، ۲.۵ میلیون نهال بوده است.

۲.۸ میلیون نهال در استان سمنان طی سال ۱۴۰۱ تولید شد

وی با اشاره به اینکه سهم استان سمنان تولید ۱۰ میلیون اصله نهال طی چهار سال است، ابراز کرد: هم اکنون عملیات اجرایی تولید ۲.۸ میلیون نهال در استان سمنان به اتمام رسیده است.

احمدی به تولید نهال در نهالستان بوستان سوکان سمنان اشاره کرد و گفت: در این نهالستان نیز تاکنون یک میلیون ۶۰۰ هزار اصله نهال تولید شده است.

مجری طرح مردمی کاشت یک میلیارد نهال در کشور ادامه داد: ۳۰۰ هزار اصله نهال نیز در نهالستان دامغان تولید شد.

وی با بیان اینکه تولید این تعداد نهال در استان سمنان نسبت به ظرفیت‌های موجود باید افزایش پیدا کند، اظهار کرد: استان سمنان به تناسب نیروی انسانی باتجربه و متخصص در امر منابع طبیعی و همچنین ظرفیت منابع ملی باید تولید نهال در سال‌های آینده را با یک ضریب قابل قبولی افزایش دهد تا بتواند عرصه سرسبزی در حوزه منابع طبیعی ایجاد کند.

بنابر این گزارش، عباسعلی نوبخت معاون وزیر جهادکشاورزی و رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری، نقی شعبانیان معاون امور جنگل‌های سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور امروز طی بازدیدی از روند تولید نهال و کاشت درخت در نهالستان چغولگیر شاهرود در استان سمنان در قالب اجرای طرح کاشت یک میلیارد نهال در کشور بازدید کردند.

نهالستان چغولگیر در سه کیلومتری شمال شاهرود و در مسیر بزرگراه شاهرود – آزادشهر و نهالستان شهید عموزاده در بوستان جنگلی سوکان سمنان قرار دارد.

وسعت مراتع و عرصه‌های بیابانی شهرستان شاهرود به ترتیب حدود یک میلیون و ۷۵۰ هزار هکتار و ۲ میلیون ۳۰۰ هزار هکتار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *