رضا بهراملو عنوان کرد: پیش بینی تولید ۶۵۶ هزار تن گندم در استان همدان

پایگاه خبری DA1news:  رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان میزان تولید گندم را ۶۵۶ هزار و ۳۱۶ تن پیش بینی کرد.

به گزارشاخبار روزانه کشاورزی به نقل از  ایرنا، رضا بهراملو روز سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه مبارزه شیمیایی علیه سن غلات امسال از تاریخ ۱۴ فروردین ماه آغاز شده است، افزود: در مجموع ۵۲ هزار و ۹۱۴ هکتار با سن غلات مبارزه شیمیایی انجام شده که از این میزان مبارزه با سن غلات در مزارع گندم آبی و دیم معادل ۳۳ هزار و ۱۵۴ هکتار و در مزارع جو ۱۹ هزار و ۷۶۰ هکتار بوده است.

وی با اشاره به اینکه مجموع سطح زیرکشت گندم استان معادل ۴۱۶ هزار و ۷۱۳ هکتار است، یادآور شد: از این میزان، ۷۲ هزار هکتار سطح زیرکشت گندم آبی و ۳۴۴ هزار و ۷۱۳ هکتار سطح زیرکشت گندم دیم استان است و پیش‌بینی می‌شود ۶۵۶ هزار و ۳۱۶ تن محصول گندم در سطح استان تولید شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان همدان سطح ابلاغی کشت محصول چغندرقند در استان همدان را معادل شش هزارو ۵۰۰ هکتار عنوان کرد و یادآور شد: از این میزان تاکنون پنج هزار و۱۸۴ هکتار کشت شده و سطح سبز این محصول تاکنون معادل سه هزار و ۱۱۰ هکتار است.

وی در ادامه با اشاره به کشت سیب‌زمینی در ۱۹ هزار و ۶۰۰ هکتار از اراضی این استان، تاکید کرد: سطح ابلاغی کشت محصول سیب‌زمینی در استان معادل هشت هزار و ۵۰۰ هکتار سیب‌زمینی تابستانه و ۱۱ هزار و ۱۰۰ هکتار سیب‌زمینی پاییزه است به‌طوریکه در مجموع ۱۹ هزار و ۶۰۰ هکتار سطح زیرکشت سیب‌زمینی استان است.

بهراملو از کاهش سطح کشت سیب‌زمینی در استان خبر داد و یادآور شد: با توجه به اجرای الگوی کشت در استان نسبت به سال گذشته شاهد ۱۵ درصد کاهش سطح زیرکشت این محصول هستیم.

وی افزود: سطح ابلاغی کشت سیر به‌عنوان یکی از محصولات راهبردی استان چهار هزار و ۴۳۸ هکتار و سطح زیر کشت این محصول در استان سه هزار و ۹۱۷ هکتار بوده و کشت این محصول به پایان رسیده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *