رضازاده رئیس مرکز روابط عمومی: همراهی اصحاب رسانه در اجرای طرح کاشت یک میلیارد درخت

پایگاه خبری Da1news: رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، خواستار همراهی اصحاب رسانه در اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت شد.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهادکشاورزی، علیرضا رضازاده مشاور وزیر و رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی صبح امروز در نشست بررسی عملکرد تعاملات رسانه‌ای مرکز روابط عمومی در سال جاری و تبیین سیاست‌های اطلاع‌رسانی در سال آینده در جمع خبرنگاران و مطبوعات تخصصی بخش کشاورزی، به عملکرد رسانه‌ای وزارت جهاد کشاورزی پرداخت و گفت: اجرای قانون انتزاع پس از ۱۲ سال از تصویب، در دولت سیزدهم محقق شد و از آذر ماه سال گذشته تنظیم بازار محصولات کشاورزی توسط وزارت جهاد کشاورزی عملیاتی شده است.

وی با اشاره به عملکرد وزارت جهاد کشاورزی پس از واگذاری قانون انتزاع به این وزارتخانه، یادآور شد: پس از واگذاری بازار به وزارت جهاد کشاورزی شاهد وجود صف‌های طولانی برای خرید محصولات کشاورزی نبوده‌ایم.

رضازاده با اشاره به چالش نبرد اوکراین و روسیه و مواجه شدن دنیا با افزایش قیمت و تورم محصولات کشاورزی در بازارهای جهانی، گفت: در این شرایط همچنان شاهد فراوانی در کشورمان در زمینه محصولات کشاورزی بوده‌ایم و خللی در این زمینه ایجاد نشده است.

وی به برنامه کشت قراردادی که یکی از ۵ برنامه محوری وزیر جهاد کشاورزی بوده است، اشاره کرد و افزود: کشت قراردادی و خرید تضمینی گندم سبب شد تا ثبات در امنیت غذایی در محصول گندم را شاهد باشیم.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی با بیان این که اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها بزرگترین اصلاح اقتصادی در حوزه محصولات کشاورزی را رقم زده است، تصریح کرد: مهم‌ترین مولفه در حوزه امنیت غذایی فراوانی است که در این راستا با اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها در فراوانی محصولات دچار خللی نشدیم.

وی غیرت کشاورزان ایرانی و زحمتکشان بخش کشاورزی را برای وجود فراوانی محصولات کشاورزی مورد تقدیر قرار داد و گفت: در کنار چالش‌های شرایط اقتصادی و نوسانات قیمت ارز، برنامه‌های اهداف توسعه‌ای برای بخش کشاورزی پیش‌بینی شده است.

مشاور وزیر ضمن تشکر از همراهی نشریات تخصصی و خبرنگاران حوزه کشاورزی خواستار همراهی بیشتر صاحبان قلم شد.

وی به آمار تولیدات محصولات رسانه‌ای توسط روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی اشاره کرد و گفت: شاهد فراوانی موضوع در بخش کشاورزی هستیم به طوری که موضوعات مختلف از کف دریا تا نوک قله کوه در بخش کشاورزی وجود دارد.

رضازاده در بخش دیگری از سخنان خود به طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت نیز اشاره و خواستار همراهی اصحاب رسانه برای این موضوع شد.

وی با اشاره به اهمیت این موضوع در جهان و ترسیب کربن، گفت: کشور عربستان تعهد کاشت ۵۰ میلیارد و کشور چین ۸۰ میلیارد درخت را داده است.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، به کاشت درخت توسط مقام معظم رهبری در روز درختکاری نیز اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری در این روز سه درخت را غرس کرده‌اند که این مهم براساس شعار امسال منابع طبیعی و آبخیزداری با نام کاشت ۳ درخت برای هر ایرانی بوده دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *