رضازاده: برگزاری نمایشگاه های کشاورزی به وزارت جهاد کشاورزی واگذار شود

پایگاه خبری DA1news: رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی خواستار واگذاری مجوز برگزاری نمایشگاه بخش کشاورزی به وزارت جهاد کشاورزی به دلیل تخصصی بودن این امر شد.

به گزارش  اخبار روزانه کشاورزی به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، علیرضا رضازاده مشاور وزیر و رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، شامگاه دیروز (۲۷ دی ماه) در برنامه تلویزیونی رویش درباره برگزاری بزرگترین نمایشگاه کشاورزی در کشور طی سال‌های اخیر، گفت: براساس سیاست‌گذاری‌های انجام شده و نظر وزیر جهاد کشاورزی بنا بوده تا امسال سرآغازی برای برگزاری نمایشگاه جامع کشاورزی باشد.

وی ادامه داد: با برگزاری نمایشگاه جامع کشاوررزی توانستیم بخش‌های مختلف اعم از اتحادیه‌ها، تشکل‌ها، انجمن‌های مرتبط بخش کشاورزی دولتی، غیردولتی و خصوصی را در کنار یکدیگر جمع کنیم تا یکی از آرزوهای دیرینه در این حوزه که رسیدن به قدرت حوزه کشاورزی در منطقه بوده است را با توجه به پتانسیل و امکانات محقق کنیم.

به گفته وی، برنامه‌ریزی شد تا در این نمایشگاه بخش‌های مختلف اعم از شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان محصول خود را ارائه دهند تا بهره‌برداران و کشاورزان نیز از فناوری‌ها آگاه و از آن استفاده کنند.

مشاور وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اجرای قانون انتزاع در دولت سیزدهم، تصریح کرد: در حال حاضر بازار در کنار تولید قرار گرفته و برگزاری این نمایشگاه به یافتن بازار محصول، استمرار و بالا رفتن توان تولید در کشور منجر می‌شود.

وی ادامه داد: نمایشگاه‌ها از مکان‌هایی است که می‌توانیم در آن تولید، دانش و توانایی‌هایمان را عرضه کنیم و در نمایشگاه امسال نیز حوزه‌های مختلف از جمله نهاده‌های کشاورزی اعم از کود و بذر، سموم آفات نباتی، سیستم‌های نوین آبیاری، مکانیزاسیون و … حضور داشتند.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص دانش‌بنیان شدن حوزه کشاورزی گفت: امسال یک سالن در نمایشگاه به شرکت‌های دانش‌بنیان بخش کشاورزی اختصاص یافت، یک سالن نیز به جهاد کشاورزی استان‌ها تعلق گرفت و شرکت‌ها و سازمان‌های جهاد کشاورزی نیز پای کار بودند.

به گفته وی، بزرگترین نمایشگاه کشاورزی تاریخ ایران براساس آمار در وسعتی به میزان ۲۵ هزار مترمربع در ۱۱ سالن برگزار شد که بالغ بر ۵۰ درصد از ظرفیت نمایشگاه بین‌المللی تهران بود که اتفاق بی‌سابقه‌ای بوده است.

رضازاده با اشاره به حضور بازدیدکنندگان خارجی در این نمایشگاه، یادآور شد: براساس آمارها امسال در رده دوم نمایشگاه کشاورزی در خاورمیانه قرار گرفتیم.

مشاور وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر وجود پتانسیل لازم برای رسیدن به رتبه اول اقتدار غذایی در خاورمیانه، گفت: هدفگذاری این چنین بوده و توان، ظرفیت و دانش کشاورزی ایران قدرت رسیدن به این مهم را دارد.

وی ادامه داد: پس از برگزاری نمایشگاه، شاهد درخواست‌های بسیاری از بخش‌های خصوصی و دولتی برای حضور در نمایشگاه برای سال آینده بوده‌ایم.

به گفته رضازاده، نمایشگاه‌های حوزه کشاورزی توسط وزارت جهادکشاورزی حمایت معنوی می‌شود، اما اثبات اقتدار بخش کشاورزی کشور نیازمند برگزاری نمایشگاه به صورت جامع است.

وی افزود: قانون انتزاع توسط دولت سیزدهم پس از ۱۳ سال عملیاتی شد و حوزه بازار به وزارت جهاد کشاورزی واگذار شد، اما این وزارتخانه در حوزه برگزاری نمایشگاه بخش کشاورزی که به حوزه اقتصاد، دانش و فناوری مربوط می‌شود، نقشی در صدور مجوز و اعمال سیاست‌ها ندارد.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: در این خصوص نامه‌نگاری‌هایی با وزارت صنعت، معدن و تجارت انجام شده تا وزارت جهادکشاورزی نظرات خود را در این زمینه اعلام کند و نسبت به نقش جهاد کشاورزی در برگزاری نمایشگاه تخصصی بخش کشاورزی دقت بیشتری شود تا بتوانیم سیاستگذاری و اعمال نظارت بیشتری داشته باشیم و علاوه بر حمایت معنوی، نقش‌آفرینی کنیم.

وی به رشد ۴۰۰ درصدی این نمایشگاه در کمیت اشاره کرد و افزود: نیاز به همکاری وزارت صمت وجود دارد تا در حوزه تخصصی بخش کشاورزی نقش پررنگ‌تری در اجرای نمایشگاه کشاورزی داشته باشیم.

مشاور وزیر جهاد کشاورزی ضمن درخواست از برنامه رویش برای ارسال نظرات و پیشنهادات در قالب‌های مشخص و محوربندی شده به وزارت جهاد کشاورزی، افزود: معاونت و سازمان‌های استانی موظف به پاسخگویی هستند.

به گفته وی، مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی رتبه دوم در حوزه روشنگری و پاسخگویی و برگزیده برتر نخستین گردهمایی روابط عمومی‌های دستگاه‌های اجرایی در دولت سیزدهم را کسب کرده است.

رضازاده با اشاره به راه‌اندازی مرکز ارتباطات مردمی به صورت خاص در وزارت جهادکشاورزی به دستور وزیر افزود: در سفر استانی هیات دولت به یزد، ۱۱۰۰ مورد مراجعه حضوری به میز خدمت وزارت جهاد کشاورزی در این استان در دو روز انجام شده است.

وی در پایان با بیان این که مناسبت حضور ما پاسخگویی به مردم است، درباره راه‌های ارتباطی با وزارت جهاد کشاورزی گفت: علاوه بر ارتباط با مرکز روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی، راه ارتباطی شبکه اجتماعی تاک در موسسه آموزش و ترویج کشاورزی به عنوان “ارتباط مستقیم با وزیر” ایجاد شده و همچنین مرکز ارتباط مردمی در وزارت جهاد کشاورزی نیز پاسخگو است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *