رسانه‌ها در اجرای موفق طرح کاشت یک میلیارد درخت نقش حیاتی دارند

پایگاه خبریDA1news:  وزیر جهاد کشاورزی گفت: نقش رسانه‌های تصویری، مکتوب و مجازی در موفقیت اجرای طرح کاشت یک میلیارد نهال بسیار مهم و حیاتی است.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی به نقل از  وزارت جهاد کشاورزی، «سید جواد ساداتی نژاد» در جلسه طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت که با حضور معاونین وزیر، نمایندگان شرکت‌های خصوصی و تشکل‌های مردم‌نهاد برگزار شد افزود: اجرای طرح کاشت مردمی یک میلیارد درخت از اهمیت ویژه‌ای برای کشور برخوردار است.

وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت: نقش رسانه‌های تصویری، مکتوب و مجازی در موفقیت اجرای طرح کاشت یک میلیارد نهال بسیار مهم و حیاتی است.

ساداتی نژاد تصریح کرد: لازم است برای اجرای طرح کاشت یک میلیارد درخت از ظرفیت‌های مردمی و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی استفاده شود.

وی با بیان این که کاشت درخت یک رسالت اجتماعی است، گفت: مسوولیت اجرای این طرح تنها بر عهده وزارت جهاد کشاورزی و سازمان منابع طبیعی نیست و تشکل‌های مردم‌نهاد باید در این طرح ما را همراهی کنند.

وی افزود: استانداری‌ها، فرمانداری‌ها و دهیاری‌ها باید برای کاشت درخت آمادگی لازم را داشته باشند.

ساداتی نژاد در پایان بر استفاده از ظرفیت‌های صدا و سیما، ستاد رسیدگی به امور مساجد، ستاد نماز جمعه، ارتش و سپاه برای اجرای طرح کاشت یک میلیارد درخت در کشور تاکید کرد.

۳.۵ میلیون هکتار عرصه مناسب برای کاشت درخت

در این جلسه، معاون وزیر و رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور اظهار کرد: سازمان منابع طبیعی آمادگی کامل برای در اختیار گذاشتن عرصه برای تشکیل بوستان‌های روستایی را دارد.

عباسعلی نوبخت ادامه داد: با توجه به تاکید کنوانسیون تغییر اقلیم برای نهال‌کاری تا سال ۲۰۳۰، از صاحبان صنایع و معاون برای شرکت در این طرح دعوت می‌کنیم.

وی گفت: ۳.۵ میلیون هکتار عرصه مناسب برای اجرای طرح داریم و نهالستان‌ها برای تامین نهال مورد نیاز صاحبان صنایع آمادگی کامل دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *