رزاق منش عنوان کرد: تمرکز بانک کشاورزی بر اعطای تسهیلات سرمایه در گردش است

پایگاه خبری DA1news: مدیر شعب بانک کشاورزی استان فارس گفت: این بانک بر اساس منابع داخلی که در اختیار دارد بیشتر بر روی اعطای تسهیلات سرمایه در گردش تا کارهای ایجادی متمرکز است.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی در استان فارس، محمد حسن رزاق منش در نشست شرکت شیر پاستوریزه پگاه که با حضور محمد جواد عسکری رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی برگزار شده بود، تصریح کرد: سرجمع تسهیلات پرداختی بانک کشاورزی در سال گذشته ۱۰۱هزار میلیارد ریال بود که ۷0 درصد آن سرمایه در گردش بوده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه در بحث مردمی سازی یارانه ها در سال گذشته بیش از ۱۲هزار فقره تسهیلات پرداختی داشتیم که همه سرمایه در گردش بوده است، اظهار کرد: به طور کلی در سال 1401 بیش از 74 هزار فقره تسهیلات در زیر بخش های مختلف بخش کشاورزی استان فارس پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه در چند سال اخیر تمرکز اعطای تسهیلات ایجادی از محل اعتبارات تبصره ۱۸بوده است، ابراز کرد: در سال گذشته بانک کشاورزی استان با عقد قرارداد 7769 میلیارد ریال از محل اعتبارات بند الف تبصره 18 سال 1400 رتبه اول در جذب اعتبارات مذکور در بین بانک های استان کسب کرد.

رزاق منش با بیان اینکه تسهیلات پرداختی بانک کشاورزی در سال گذشته در مقایسه با سال قبل از آن ۷۷ درصد رشد در شاخص مبلغ تسهیلات را نشان می دهد، افزود: اکثر دامداران از تسهیلات سرمایه در گردش بانک کشاورزی بهرهمند می شوند و با توجه به محدودیت منابع مالی امکان پرداخت تسهیلات موازی وجود ندارد.

مدیر شعب بانک کشاورزی استان فارس با اشاره به اینکه صنایع شیر پگاه تعاملات سازنده ای با بانک کشاورزی دارد، بیان کرد: آماده اعطای تسهیلات سرمایه گردش به شرکت شیر پاستوریزه پگاه هستیم و در صورت نیاز به مبالغ بالاتر از سقف استانی خط اعتباری مورد نیاز را پیگیری می کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *