رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران: برای برنج های دپو شده در انبارها تدبیر شود

پایگاه خبری DA1news: رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: برای اقتصادی شدن کشاورزی بویژه کشت برنج نیازمند مکانیزه کردن برنج هستیم و ضرورت دارد اختصاص اعتبارات لازم برای مکانیزاسیون و زیرساخت ها در نظر گرفته شود.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی به نقل از مازندپاج، حسن عنایتی کلیجی رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در آیین نشاء مکانیزه برنج کشور در روستای خاریک شهرستان ساری اظهار کرد: تولیدکنندگان و فعالان کشاورزی اقتدار کشور را در امنیت غذایی به خوبی حفظ کردند و جانانه پای کار بودند.

وی ادامه داد: مازندران اولین تولیدکننده برنج کشور است و سالانه ۳۰۰ هزار هکتار با احتساب کشت دوم و رتون را زیرکشت دارد.

عنایتی خاطرنشان کرد: سال گذشته شاهد افزایش تولید بودیم و امیدواریم امسال پایداری تولید را داشته باشیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران اظهار کرد: امسال شرایط خاصی به دلیل کم بارشی در استان داریم و طبق آمار سازمان هواشناسی، تاکنون ۳۰ درصد کاهش بارش داشتیم که سبب می شود سطح زیرکشت کاهش پیدا کند.

این مسوول اضافه کرد: امسال تقویم زراعی برنج رو به جلو رفت و نشان می دهد کشاورزان با شرایط آب و هوایی همراهی دارند و از سوی دیگر همکاران جهاد کشاورزی در کنار کشاورزان بودند و توصیه های لازم را ارائه دادند تا کشت و کار را در پایداری تولید داشته باشد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران بیان کرد: دپوی برنج در انبارها را داریم و باید تدبیری اندیشیده شود تا کشاورزان با خیال راحت اقدام به تولید کنند و اقتدار نظام جمهوری اسلامی را با تولید حفظ کنند.

عنایتی گفت: در سفر هیات دولت به مازندران یک هزار و ۷۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای زیرساخت حوزه کشاورزی در نظر گرفته شد که بخشی از آن مربوط به کشت برنج است و باید بخشی از آن برای طرح جامع آب و خاک در نظر گرفته شود.

وی افزود: برای اقتصادی شدن کشاورزی بویژه کشت برنج نیازمند مکانیزه کردن تولید برنج هستیم و ضرورت دارد اختصاص اعتبارات لازم برای مکانیزاسیون و زیرساخت ها در نظر گرفته شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *