دکتر رنجبر : تقویت امکانات و تجهیزات جهت نظارت بر صادرات محصولات کشاورزی

پایگاه خبری DA1news: رئیس سازمان حفظ نباتات کشور با اشاره به ظرفیت‌های آستارا به عنوان یکی از دروازه های مرزی مهم صادرات محصولات کشاورزی ایران، گفت: بخش مهمی از صادرات کشاورزی ایران از مرزهای آستارا عبور می‌کند و در این رابطه تقویت امکانات و تجهیزات جهت نظارت بر صادرات محصولات کشاورزی ضرورت دارد.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی به نقل از روباط عمومی سازمان حفظ نباتات کشور، رئیس سازمان حفظ نباتات کشور با اشاره به ظرفیت‌های آستارا به عنوان یکی از دروازه های مرزی مهم صادرات محصولات کشاورزی ایران، گفت: بخش مهمی از صادرات کشاورزی ایران از مرزهای آستارا عبور می‌کند و در این رابطه تقویت امکانات و تجهیزات جهت نظارت بر صادرات محصولات کشاورزی ضرورت دارد.

حسین رنجبر اقدم در جریان بازدید از بارانداز ریلی آستارا که با حضور عنایت رضایی پور فرماندار آستارا انجام شد، اظهار کرد: شهرستان مرزی آستارا برای کشور بسیار مهم است و به لحاظ صادرات محصولات کشاورزی از جایگاه خاصی برخوردار است و نیاز است که زیرساخت ها، امکانات و تجهیزات لازم اعم از ساختمان قرنطینه در مرزهای ریلی، دریایی و زمینی فراهم شود.

وی با اشاره به بازدید خود و کارشناسان قرنطینه و سازمان حفظ نباتات کشور از گمرکات مرزی آستارا به جهت بررسی فرایند صادرات و واردات از گمرکات این شهرستان و رفع مشکلات موجود، اظهار کرد: مشکلات مربوط به قرنطینه و صدور گواهی بهداشت را بررسی کردیم و نیاز است که در گمرکات مرزی این شهرستان به جهت تسهیل گری در روند صادرات و واردات و ارتقا تجارت با کشورهای همسایه منطقه امکانات و تجهیزات لازم فراهم شود.

رییس سازمان حفظ نباتات کشور با بیان اینکه تجار و بازرگانان باید با سهولت بیشتری از خدمات مربوط به بخش قرنطینه و بهداشت محصولات کشاورزی صادراتی بهرمند شوند، افزود: در جریان بازدیدی که انجام شد تصمیمات خوبی گرفته شد تا در حداقل زمان ممکن فرایند صدور مجوزهای لازم برای محصولات کشاورزی که توسط تجار مختلف از مبدا آستارا به کشور های مختلف صادر می شود را فراهم کنیم.

رنجبر اقدام با تقدیر از همکاری و تعامل سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان و همچنین فرماندار آستارا، گفت: همکاری های لازم بین دستگاه های اجرایی مختلف موجب ارتقا ظرفیت های شهرستان آستارا برای توسعه صادرات شده و از مزایای آن اقتصاد کشور بهره مند خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *