دکتر برزعلی عنوان کرد: كشت محصولات كم آب بر، گامی در سازگاری با خشكسالی

پایگاه خبری Da1news: جلسه ستاد برداشت غلات و کلزا سال زراعی ۱۴۰۲_ ۱۴۰۱ با حضور رییس سازمان جهادکشاورزی استان گلستان ۱۲ اردیبهشت ماه در محل سالن قدس سازمان برگزار شد.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی به نقل از روباط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان، دکتر برزعلی در جلسه ستاد برداشت محصولات زراعی سال زراعی ۱۴۰۱_۱۴۰۲ سازمان جهادکشاورزی استان گلستان تاکید کرد: کشت محصولات کم آب بر، گامی در سازگاری با خشکسالی

جلسه ستاد برداشت غلات و کلزا سال زراعی ۱۴۰۲_ ۱۴۰۱ با حضور دکتر برزعلی رییس سازمان جهادکشاورزی استان گلستان، معاونین ، مدیران ستادی و شهرستان و روسای ادارات و کارشناسان ۱۲ اردیبهشت ماه در محل سالن قدس سازمان برگزار شد.

در این نشست دکتر برزعلی رییس سازمان بر استفاده همه مدیران از ظرفیت رسانه ها و ترویج در محدودیت کشت برنج ، توسعه محصولات کم آب بر تابستانه ،کشت حفاظتی و مستقیم محصولات زراعی ، عدم آتش زدن بقایای گیاهی تا کید کرد و حضور فعال همه مدیران و همکاران ستاد و شهرستان را در طول دوره برداشت ضروری دانست.

در این جلسه ابتدا دکتر ناظری مدیر زراعت و دکتر شاهکومحلی وضعیت سطح سبز و سطح برداشت مزارع گندم و جو کلزا را تشریح کرده و در دستور کار بعدی خانم برزنونی رییس اداره فناوری های مکانیزه سازمان با توجه به سال زراعی جاری و وضعیت حساس کنونی و پیش بینی عملکرد ضعیف عمده مزارع آبی و دیم استان ، حساسیت بر نظارت بر برداشت شامل تعیین دقیق زمان برداشت توسط کشاورزان ، دقت در معاینه فنی دقیق کمباینها و حضور اکیپهای نظارت شهرستانی و ستاد را در مزارع برای به حداقل رساندن تلفات محصول الزامی دانست .

ضد عفونی کمباینهایی که از استان های گرمسیر به استان برمی گردند در مبادی ورودی استان ، عدم ارائه معاینه فنی به کمباینهای کاهکوب ، مدیریت و حفظ بقایای گیاهی پس از برداشت و تجهیز کمباینها به کپسول آتش نشانی ، ..ادامه توصیه وی بود.

در ادامه باحضور نمایندگان شرکت پخش فرآورده های نفتی و اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان مسائل مربوط به سوخت ، تامین ناوگان حمل و نقل از طریق سندیکاها و دریافت بارنامه و کاور نمودن محصول و رفع نواقص کامیونها و .طرح و بررسی شد .

در دستور کار بعد مهندس پهلوانان وضعیت خرید محصول ، مراکز خرید و کارشناسان ناظر خرید و .. را برشمرد و مقرر شد شهرستانها نسبت به نهایی نمودن لیست کارشناسان اقدام عاجل نمایند.

در ادامه نماینده غله الزامات خرید کلزا و نماینده بانک کشاورزی موارد مربوط به پرداخت خسارت صندوق بیمه و مبالغ خرید و.. را اعلام کرد.

در پایان مهندس ارباب مجنی مباحث مربوط به خشکسالی و اقدامات انجام شده و حجت الاسلام سایری نماینده ولی فقیه در سازمان بر ضرورت توجه به زکات محصول سخن گفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *