دهقان پور: رویکردهای اصلی برای توجه به بهره وری تولید است

پایگاه خبری DA1news: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: در سال 1401 اعتبار تخصیصی به مکانیزاسیون بخش کشاورزی این استان به میزان 134 میلیارد تومان و برابر با 106 درصد اعتبار اختصاص یافته جذب و به متقاضیان پرداخت شد.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی، مجتبی دهقان پور در آئین گشایش نوزدهمین نمایشگاه کشاورزی شیراز با اذعان به اینکه از محل تسهیلات پرداختی 573 دستگاه ادوات و دنباله بند توسط بهره برداران خریداری شده است، تصریح کرد: ادوات مذکور شامل تعداد 64 دستگاه انواع کمباین، 51 دستگاه تراکتور و 458 دنباله بند می شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه در مجموع تعداد ادوات خریداری شده توسط بهره برداران استان فارس با و بدون تسهیلات شامل 1887 تراکتور و 134 کمباین می شود، اظهار کرد: افزوده شدن این تعداد ادوات مکانیزه موجب شده است ضریب مکانیزاسیون بخش کشاورزی این استان از 2.26 به 2.44 ارتقا یابد.

او با اشاره به اینکه افزایش ضریب مکانیزاسیون در واحدهای تولیدی یکی از رویکردهای اصلی برای توجه به بهره وری تولید است، ابراز کرد: ارتقای 0.1892 ضریب مکانیزاسیون بخش کشاورزی استان فارس در حالی محقق شده که تعهد این استان تنها 0.04 بوده است که به نوبه خود از اهمیت ویژه ای در حوزه مکانیزاسیون برخوردار است.

دهقان پور با اشاره به اینکه استان فارس جایگاه خاصی در بحث ادوات و ماشین آلات کشاورزی دارد به طوری که کمباین های این استان به حدود 25 استان کشور خدمات ارائه می دهند، بیان کرد: به لحاظ موجودی تعداد تراکتور ها به عنوان یک کشنده دومین استان کشور هستیم.

وی به موضوع افتتاح نوزدهمین نمایشگاه ماشین آلات، ادوات و نهاده های کشاورزی شیراز نیز پرداخت و گفت: استان فارس جزو استان های پیشرو در برگزاری نمایشگاه های اینچنینی است و نقش آفرینی می کند. هدف از برگزاری نمایشگاه ارائه آخرین دستاوردها و نوآوری های تخصصی است.

به اعتقاد او؛ نمایشگاه می تواند به تولید کنندگان کمک کند تا با یافته های جدید در حوزه های تخصصی آشنا شوند و هم اینکه نیازهای کشاورزان از طریق ارتباط آنان با تولید کنندگان ادوات رفع شود. به عبارت دیگر با ایجاد ارتباطات دو سویه تولید کننده ادوات سعی خواهد کرد منطبق با نیاز کشاورز تولید را پیش ببرد.

آئین گشایش “نوزدهمین نمایشگاه کشاورزی شیراز” با حضور محمد جواد عسکری رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، کریم ذوالفقاری رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون و صنایع کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی، مرتضی شریفی مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس، سید محسن قائمی مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی و تعدادی از دیگر مسئولین ارشد بخش کشاورزی استان فارس و فعالین بخش کشاورزی برگزار شد.

“نوزدهمین نمایشگاه کشاورزی شیراز” با بیش از ۲۰۰ شرکت کننده در فضایی بیش از ۱۰ هزار متر مربع و در پنج سالن و فضای آزاد تا هشتم اردیبهشت ماه از ساعت ۱۵ تا ۲۱ در محل دائمی نمایشگاه بین الملی استان فارس پذیرای علاقه مندان و بازدید کنندگان خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *