خوش قامت عنوان کرد: توسعه کشت کلزا، حرکت در مسیر تامین امنیت غذایی

پایگاه خبری DA1news: مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی در بازدید از مزارع کشت کلزا  گفت: توسعه کشت کلزا، حرکت در مسیر تامین امنیت غذایی است.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی به نقل از روابط عمومی مهندس سعید خوش قامت مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی از مزارع کشت کلزا در بخش روداب این شهرستان بازدید کرد

مهندس خوش قامت مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی در جریان این بازدید گفت : توسعه کشت کلزا، حرکت در مسیر تامین امنیت غذایی، خودکفایی و کاهش واردات روغن از مسایل مهم حوزه کشاورزی است و خراسان رضوی، با وجود خسارات بسیاری که از تغییرات اقلیمی دیده، با گام‌های بلندی که در این مسیر برداشته و مقدماتی که فراهم کرده، افق روشنی پیش روی خود گشوده است.

وی افزود : کشت دانه روغنی کلزا برای تولید پایدار گندم نیز ضروری است زیرا این دانه روغنی در تناوب کشت با گندم سبب تقویت خاک، کاهش آفات و بیماری‌ها، استفاده بهینه از آب و در نهایت افزایش تولید گندم می‌شود.

بر اساس این گزارش در این بازدید مهندس امانیان معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی و مسئولان مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان سبزوار حضور داشتند.