خشکسالی مزارع آفتابگردان رومانی را ویران کرد

پایگاه خبری DA1news: برخی از کشاورزان که هنوز پس از موج گرمای شدید با مشکل مواجه هستند، نگران از دست دادن 90 درصد محصولات خود هستند.

به گزارش گروه بین المللی اخبار روزانه کشاورزی، رومانی از تاثیرات یکی از بدترین موج های گرما در تاریخ این کشور رنج می برد.

در ماه ژوئیه، دما از 40 درجه سانتیگراد فراتر رفت و این گرمای شدید هنوز برای بسیاری از کشاورزان، به ویژه کشاورزانی که آفتابگردان و ذرت می کارند، مشکلاتی ایجاد می کند.
موج گرمای ماه جولای اکثر محصولات کشاورزی این کشاورزان را نابود کرد. اکنون آنها می گویند که انتظار ضرری در حدود 90 درصد دارند.
دومیترو بیتا، کشاورز، از روستای کاسترانوا در جنوب رومانی گفت: «اگر در یک سال خوب، فرض کنیم، امسال چیزی حدود 2500 تا 3000 کیلوگرم در هکتار تولید کنیم، امیدواریم به 1000 کیلوگرم برسیم، اگرچه با آنچه در اینجا می بینیم، مطمئناً به آن نخواهیم رسید. .

کشاورزان اولتنیا مجبور شدند برداشت آفتابگردان را سه هفته زودتر از سال های گذشته آغاز کنند.
دیگر نمی توان گیاهان را در مزارع رها کرد زیرا به دلیل خشکسالی در حال خشک شدن هستند. در واقع، برخی از کشاورزان محصولات خود را کاملاً به خطر انداخته اند.

“این یک فاجعه است. ایولیان گروزا کشاورز از روستای لیو در دولج می گوید: باران نباریده است… من حتی نمی دانم که بتوانم هزینه ها را تامین کنم یا خیر.

به گفته مقامات کشاورزی، حدود 65 درصد از کل محصولات آفتابگردان در شهرستان دولج تحت تأثیر خشکسالی قرار گرفته است.

اداره ملی هواشناسی رومانی اکنون هشدار داده است که خشکسالی شدید و شدید ادامه خواهد داشت.

آدلا آپوستو از اداره کشاورزی توضیح داد: “تقریبا 300 درخواست در رابطه با بلایای زراعی برای گل و ذرت ثبت شده است.”

این ویرانی در حالی رخ می دهد که موج گرما ادامه دار در رومانی منجر به خشکسالی شدید در برخی از مناطق این کشور شده است که شاهد خشک شدن تعدادی از دریاچه ها و از بین رفتن یا آسیب دیدن محصولات بی شماری بوده است.

در بخش جنوبی گالاتی این کشور سه ماه است که باران نباریده است و باعث شده است که دریاچه تالاباسکا تقریباً به طور کامل از آب محروم شود.

در ماه ژوئیه، وزیر کشاورزی رومانی، فلورین باربو، اعلام کرد که کشاورزان غرامتی بین 200 تا 250 یورو به ازای هر هکتار از محصولات آسیب دیده دریافت خواهند کرد.

خبرگزاری ملی رومانی آگرپرس گزارش داد که کل بودجه برآورد شده برای جبران خشکسالی از 500 تا 600 میلیون یورو متغیر است.

آنها همچنین فاش کردند که دولت قصد دارد از کمیسیون اروپا برای کمک به بخش های کشاورزی آسیب دیده درخواست حمایت مالی کند.

همچنین تلاش‌هایی برای کمک به کاهش فشار مالی بر شرکت‌های کشاورزی، از جمله اقدامات بالقوه برای به تاخیر انداختن بازپرداخت وام‌ها در حال انجام است.

 

ترجمه: ناظم رامتین