خسارت سیل به کشاورزان مشگین‌شهر در حال ارزیابی است

پایگاه خبری Da1news: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: خسارت ناشی از سیل ۳۰ اردیبهشت ماه به کشاورزان مشگین‌شهر از سوی کارشناسان جهاد کشاورزی بررسی می‌شود.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل نادر تقی‌زاده روز دوشنبه در حاشیه بازدید از مناطق سیل زده در شهرستان مشگین شهر گفت: در اثر سیل، خسارت سنگینی به کشاورزان در مزارع ، پرورش ماهی و باغات وارد شده که میزان خسارت در دست بررسی است.

وی با بیان اینکه ۱۰۰ درصد محصول برنج در مشگین‌شهر آسیب‌دیده است، گفت: کارشناسان در حال ارزیابی خسارت‌های سیل هستند و به محض نهایی شدن، اطلاعات دقیق به استانداری، مدیریت بحران، وزارت جهاد کشاورزی و وزارت کشور ارسال می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل در خصوص راهکارهای جبران این خسارت‌ها گفت: خسارت‌های وارده به کشاورزان هم از طریق بیمه و هم پرداخت کمک‌های بلاعوض دولت قابل جبران است.

تقی‌زاده اظهار کرد: علاوه بر این و به منظور جبران خسارت‌های وارده به کشاورزات، استمهال وام‌های بانکی هم پیگیری شده و مقرر است تسهیلات کم‌بهره به خسارت‌دیدگان پرداخت شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *