حمایت نمایندگان مجلس از وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی

پایگاه خبری DA1news: نوری قزلجه گزینه دکتر پزشکیان برای وزارت جهاد کشاورزی، مورد حمایت گروه ها و نمایندگان مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی، با معرفی غلامرضا نوری قزلجه به عنوان وزیر جهاد کشاورزی و بر اساس پیشینه تحصیلاتی و مدیریتی ایشان و همچنین با نگاه به کارآمدی بالا، شایسته سالاری گزینه ای مثبت برای کابینه دکتر پزشکیان در وزارت جهاد کشاورزی محسوب می شود. در این بین نظرات مثبت نمایندگان مجلس شورا اسلامی را در حمایت از وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی می خوانیم:

تصمیماتی بر محور عقلانیت
مریم عبدالهی نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی گفت: دکتر غلامرضا نوری قزلجه به عنوان مدیری کارآمد، شایسته و کاربلد که همیشه با درنظر گرفتن واقعیات موجود، تصمیماتی بر محور عقلانیت میگیرد میشناسیم.
عبدالهی بیان کرد: فراکسیون مستقلین ولایی در انتخاب اول دکتر مسعود پزشکیان را معرفی و مورد حمایت خود قرار داد و اکنون در راستای تقویت کابینه یکی از بهترین نیروهایش که اتفاقأ قرابتی عملکردی، تحصیلاتی با این حوزه دارد را به عنوان وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی معرفی کرده به این امید که این بخش مورد توجه جدی تر قرار بگیرد و سهم این حوزه از توسعه در کشور افزایش پیدا کند.

رویکرد وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی مثبت است

محمد طلا مظلومی عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: وزیر پیشنهادی جهادکشاورزی برنامه های خوبی ارائه کرده است.
مظلومی با اشاره به برنامه های وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی، بیان کرد: وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی برنامه های قابل قبولی را ارائه کرده است. از نگاه بنده رویکرد وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی مثبت بوده و قابل اتکا است.
نماینده مردم شریف بهبهان و آغاجاری در ادامه اظهار کرد: آنچه که برای مجلس حائز اهمیت است برنامه و کارنامه وزرای پیشنهادی است. وزیر جهاد کشاورزی برنامه خوبی را به نمایندگان ارائه کرده است.

تسلط در سطح کلان بخش کشاورزی

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی گفت: غلامرضا نوری قزلجه بهترین گزینه برای وزارت جهاد کشاورزی است، به او رای می دهم و از نمایندگان دیگر نیز می خواهم به او رای بدهند.
بیت الله عبدالهی با تشریح دلایل رای مثبت خود به غلامرضا نوری قزلجه گفت: وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی، کشاورززاده است و سابقه مدیریت در حوزه کشاورزی را دارد. حضور او در کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی نیز باعث شده است نسبت به مسائل و مشکلات حوزه کشاورزی در سطح کلان اعم از صادرات، توزیع، تولید و … تسلط داشته باشد و عمرش را در این حوزه سپری کرده است بنابراین بهترین گزینه برای وزارت جهاد کشاورزی است.

برخوردار از تجربه و شایستگی لازم

یک عضو کمیسیون کشاورزی مجلس، تاکید کرد: از نگاه بنده وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی دارای تجریه و شایستگی کافی برای تصدی این وزارتخانه است.

هادی هاشمی نیا نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی با اشاره به کارنامه وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی، بیان کرد: از نگاه بنده وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی از شایستگی لازم برخوردار بوده و دارای برنامه است‌.

رئیس مجمع نمایندگان لرستان در ادامه اظهار کرد: بنده خدمت ایشان بوده ام و از نگاه بنده هم دارای تجربه کافی بوده و هم از شایستگی و صلاحیت لازم برای تصدی این وزارتخانه برخوردار است.

نوری قزلجه برای رأی اعتماد از مجلس مشکلی ندارد

محمدجواد عسکری رییس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با اطمینان از اعتماد مجلس به غلامرضا نوری قزلجه گزینه پیشنهادی رییس جمهور برای وزارت کشاورزی سخن گفت.
محمدجواد عسکری ضمن ابراز خرسندی از انتخاب نوری قزلجه به عنوان وزیر جهاد کشاورزی گفت: ایشان تسلط خوبی بر این حوزه دارد و از طرفی هم از بدنه مجلس انتخاب شده است. به نظرم مجلس به ایشان اعتماد کافی دارد و مشکلی در کسب رأی اعتماد نخواهد داشت.

برنامه محور و پر انگیزه 

حامد یزدیان عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس، تاکید کرد: وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی دارای برنامه و انگیزه است.

یزدیان با اشاره به برنامه ها و صلاحیت وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی، بیان کرد: از ویژگی های وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی این است که به حوزه کشاورزی آشنا است. خودشان در دستگاه های اجرایی سابقه داشته و در کمیسیون کشاورزی مجلس سابقه دارند. به مسائل بخش کشاورزی آشنا هستند.

وی در ادامه اظهار کرد: ایشان اهل تعامل بوده و دارای برنامه هستند. در بین وزرای پیشنهادی ایشان از معدود وزرایی هستند که هم انگیزه داشته و هم برنامه دارد. اطلاعات خوب ایشان می تواند در حوزه کشاورزی موثر واقع شود‌.

آشنا به مسائل بخش کشاورزی 

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی گفت: غلامرضا نوری قزلجه با توجه به تخصصش با مسائل بخش کشاورزی آشنایی دارد و انشالله از مجلس رای اعتماد می گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین محمد باقری‌بنابی گفت: وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی فرد منظم و پیگیری است و تخصصش نیز در حوزه کشاورزی است و به نظرم انشاءالله مجلس به او اعتماد خواهد کرد.