حفاظت از جنگل از موضوعات اصلی است

به گزارش DA1news: معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع انسانی سازمان منابع طبیعی کشور گفت: این سازمان در برنامه چهار ساله، اجرای ۱۰ میلیون هکتار در سال طرح‌های آبخیزداری و آبخوان داری را در دستور کار دارد.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی، مصطفی جلیلی تصریح کرد: آبخیزداری و آبخوان داری و حفاظت از جنگل از موضوعات اصلی است و در این راستا سالانه ۱۰ میلیون هکتار اجرای طرح‌های آبخیزداری را در کشور در برنامه چهار ساله در دستور کار داریم.

جلیلی با اشاره به اینکه سرانه پوشش گیاهی کشور دو هزار مترمربع برای هر فرد است، افزود: موضوع آبخیزداری و آبخوان داری از برنامه‌های مهم این سازمان است و سیلاب‌های سال‌های اخیر اهمیت آن را در کشور بیش از پیش نشان داد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع انسانی سازمان منابع طبیعی کشور همچنین درباره طرح‌های پوشش گیاهی کشور گفت: تولید سالانه یک میلیارد نهال جنگلی در ۴ سال (۲۵۰ میلیون اصله نهال در سال) از جمله این برنامه‌هاست که با اجرای آن بتوان بخشی از پوشش گیاهی کشور را تأمین کرد.

جلیلی با اشاره به اهمیت حفظ پوشش گیاهی، گفت: در برنامه‌های بالادستی توسعه به موضوع توسعه پایدار بسیار پرداخته می‌شود و اکنون در وزارت جهاد کشاورزی موضوع امنیت غذایی مطرح است.

به گفته جلیلی بر اساس سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب در راستای برنامه هفتم به امنیت غذایی و حکمرانی آب تاکید شده که بی تردید اگر در کنار این دو مهم امنیت زیستی نباشد، به نتیجه نخواهد رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *