حسن عنایتی خبر داد: کسری منابع آب برای فعالیت‌های کشاورزی مازندران

پایگاه خبری DA1news:  رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: مازندران جزو استان‌های کم بارش است و به همین دلیل امسال کسری منابع آب برای فعالیت در حوزه کشاورزی به ویژه کشت برنج داریم.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی به نقل از ایسنا، حسن عنایتی کلیجی در جلسه شورای سیاست‌گذاری بخش کشاورزی استان اظهار کرد: امسال با توجه به شرایط خشکسالی و کم آبی شرایط خاصی برای کشاورزی را شاهد هستیم و چون ذات کشاورزی به اقلیم وابسته است، قطعا در این حوزه با چالش‌هایی مواجه خواهیم بود.

وی افزود: امسال ۱۷۰ هزار هکتار اراضی شالیزاری زیرکشت برنج رفت اما بخشی از اراضی زیرکشت نرفت و نگرانی وجود دارد چراکه معیشت کشاورزان به کشاورزی بستگی دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: در آستانه برداشت کلزا هستیم و طی دو هفته آینده برداشت گندم و جو نیز در استان آغاز می‌شود و زمینه برای خرید فراهم است.

نگرانی از دپوی برنج در انبارها

وی با بیان اینکه همه باید کمک کنیم تا امنیت غذایی دچار مشکل نشود، گفت: بخشی از برنج‌هایی که سال گذشته تولید شد در انبار موجود است و نگران این موضوع هستیم چراکه این برنج ها باید از انبارها تخلیه شود تا برنج های جدید وارد انبارها شود و هماهنگی و راهکار لازم برای برای خرید برنج مازاد انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: ظرفیت سوخت های کشاورزی را در استان افزایش دادیم و در این زمینه نگرانی وجود ندارد.

اختصاص نیافتن سرمایه در گردش به بخش کشاورزی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران اظهار کرد: هنوز یک ریال اعتبار برای بخش کشاورزی تخصیص داده نشد تا سرمایه در گردش در اختیار تولیدکنندگان قرار گیرد.

قابل ذکر است؛ در این جلسه راهکارهایی برای ارتقاء بخش کشاورزی ارائه شد، همچنین بر ارتقاء کیفی و توسعه زنجیره‌های ارزش در بخش کشاورزی تاکید شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *