حذف شرط منابع و مصارف برای دریافت تسهیلات

به گزارش DA1news: رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی گفت: امسال خط یا ردیف اعتباری شماره دهم مکانیزاسیون اجرایی می‌شود و در این راستا ۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات از محل منابع داخلی بانک کشاورزی به بخش مکانیزاسیون اختصاص می‌یابد.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، کریم ذوالفقاری رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی در گفتگو با خبرنگار ایانا، در خصوص آخرین تحولات حوزه مکانیزاسیون اظهار کرد: در تمام دنیا دولت‌ها به کشاورزی یارانه می‌دهند زیرا زیربخش‌های کشاورزی نسبت به بخش‌های خدماتی سود بالایی ندارند،‌ در این بین مکانیزاسیون کشاورزی به معنی ورود ماشین به عرصه مزرعه است و به تبع آن ارزان‌تر، کیفی‌تر و راحت‌تر تولید انجام می‌شود. با توجه به جایگاه بین‌بخشی و اهمیت بالای این حوزه، در وزارت جهاد کشاورزی ساختار مرکز از زیرمجموعه معاونت زراعت به زیرمجموعه حوزه وزارتی تغییر یافته است که این موضوع یک اتفاق فرخنده برای ارتقای جایگاه مکانیزاسیون است.

وی، با توجه به حجم وظایف و فعالیت‌های مکانیزاسیون در سطح استان‌ها اظهار امیدواری کرد: بزودی شاهد ارتقای این ادارات به سطح مدیریت در سازمان جهاد کشاورزی استان‌ها باشیم.

ذوالفقاری ادامه داد: حوزه مکانیزاسیون با این تغییرات تمرکز بیشتری بر حوزه‌های مختلف بخش کشاورزی اعم از شیلات، دام، طیور، آبزیان، زنبور عسل، زراعت، باغبانی، گلخانه‌ها و جنگل و مرتع خواهد داشت.

وی در رابطه با خط اعتباری شماره ۱۰ مکانیزاسیون عنوان کرد: سالانه از طریق منابع بانک کشاورزی، خط اعتباری برای ارائه تسهیلات به بخش مکانیزاسیون در نظر گرفته می‌شود که امسال خط یا ردیف اعتباری دهم آن اجرایی می‌شود و مقرر شد ۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات از محل منابع داخلی بانک کشاورزی به بخش مکانیزاسیون اختصاص یابد.

وی ادامه داد: به دلیل محدودیت منابع بانک کشاورزی تا پایان آبان ماه و نیمه اول آذر پرداختی تسهیلاتی در این حوزه بسیار اندک بود، اما با پیگیری‌های وزیر جهاد کشاورزی از دو هفته پیش، مبلغ ۵ هزار میلیارد تومان برای این حوزه در نظر گرفته شده است.

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی خاطرنشان کرد: این تسهیلات به صورت استانی تقسیم و به سازمان‌های جهاد کشاورزی استان‌ها ابلاغ شد.

وی با بیان اینکه در گذشته تخصیص تسهیلات با رعایت منابع و مصارف بود، گفت: در حال حاضر شرط منابع و مصارف از تسهیلات حذف شده و در تفاهم‌نامه بانک بدون رعایت منابع و مصارف قید شده است.

ذوالفقاری با اشاره به این که در قدم اول این تسهیلات بین‌بخشی تقسیم شده است، ادامه داد: در قدم دوم این تسهیلات بین‌استانی تقسیم و به استان‌ها ابلاغ شده است، بانک کشاورزی پرداخت این تسهیلات را آغاز کرده و در پایان دی ماه ارزیابی در جذب انجام خواهد شد که طبق آن در صورت ضعیف عمل کردن یک استان در جذب تسهیلات ابلاغی، به صورت شناور اعتبار تخصیصی آن با استان فعال و متقاضی جا به جا خواهد شد.

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون خاطرنشان کرد: توسعه فناوری‌های نوین در دستور کار جدی این مرکز قرار دارد و با همکاری خوبی که با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و شرکت‌های دانش‌بنیان برقرار است اتفاقات خوبی در خصوص بومی‌سازی برخی از نیازهای ماشینی حوزه مکانیزاسیون افتاده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *