جلسه تحویل شبکه های اجرا شده به تشکل های بهره برداری در موسسه جهاد نصر برگزار شد

پایگاه خبری DA1news: جلسه تحویل شبکه های اجرا شده به تشکل های بهره برداری روز سه شنبه مورخ ۱۴۰۲/۰۲/۱۰ با حضور مهندس عظیمی مدیرعامل موسسه، مهندس نیکبخت مدیرعامل سازمان تعاونی روستایی و جمعی از همکاران و مسئولین ذیربط در محل موسسه جهاد نصر برگزار گردید.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی به نقل از روابط عمومی موسسه جهاد نصر: در این جلسه تصمیماتی صورت گرفت که تعدادی از آنها به شرح ذیل می باشد:
۱) سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران حداکثر تا ۱۰ روز آتی، جدول زمانبندی تحویل کل شبکه‌های فاز یک خوزستان و ایلام را در یک بازه سه ماهه جهت اطلاع مجری طرح ارسال و شروع عملی برنامه اقدامات مربوط به تحویل شبکه‌ها را مشخص می نماید.

۲) جهت عملیاتی کردن موضوع تحویل شبکه به تشکل‌ها، گروهی مرکب از کارشناسان مجری طرح، دفتر نظام های بهره‌برداری سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران و اتحایه مرکزی تعاونی های تولید در هفته سوم اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ در محل اجرای پروژه‌های طرح آبیاری وزهکشی غرب و شمال غرب در استان آذربایجان غربی حضور می یابند. این اقدام مستمرا در سایر استان ها نیز با هماهنگی قبلی و با اولویت پروژه‌های آماده برای بهره‌برداری و کم مسئله ادامه خواهد یافت.

۳) اقدامات مربوط به تغییر کاربری اراضی ساختمان های بهره‌برداری و انبارهای سوله طرح احیاء و توسعه ۵۵۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی استانهای خوزستان و ایلام و طرح آبیاری و زهکشی غرب و شمال غرب کشور توسط سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران پیگیری و نتایج کار جهت اطلاع مجری طرح ارسال می گردد.

۴) با توجه به اهمیت و ضرورت واگذاری شبکه‌ها به تشکل های بهره‌برداری، عوامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران بطور مستمر و منظم در مناطق اجرای طرح‌ها حضور داشته و ارکان مسئول تشکل‌های ایجاد شده با استقرار منظم و مسئولانه در ساختمان های بهره‌برداری، به وظایف خود در مدیریت و بهره‌برداری از شبکه‌ها عمل می نمایند.

۵) جهت پرهیز از چندگانگی بین عوامل طرح‌ها، هماهنگی های لازم بین سازمان جهاد کشاورزی استان، سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران و مجری طرح از طریق روسای سازمان های جهاد استان ها بعمل می آید.

۶) با همکاری متقابل مجری طرح و سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران اقدامات زیر انجام می شود:

یکم: تحویل پروژه‌های آماده بهره‌برداری به تشکل‌ها،

دوم: واگذاری رفع نواقص شبکه‌ها به تشکل‌ها،

سوم: واگذاری حفاظت فیزیکی و نگهداری شبکه‌های فاقد آب، برق و ناآماده برای بهره‌برداری به تشکل‌ها

چهارم: مشارکت عملی و جدی تشکل‌ها در کمیسیون‌های تحویل موقت و قطعی پروژه‌ها.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *