ثبت کانال ۱.۵ میلیون واحد برای شاخص بورس

به گزارش DA1news|: شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (دوشنبه، ۲۸ آذرماه) با ۶۷۵ واحد افزایش در ارتفاع یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحدی ایستاد.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی، شاخص هم‌وزن با ۶۵۶ واحد کاهش به ۴۴۳ هزار و ۳۰۵ واحد و شاخص قیمت با ۳۹۰ واحد افت به ۲۶۳ هزار و ۸۸۶ واحد رسید.

شاخص بازار اول، هفت هزار و ۸۳۶ واحد کاهش و شاخص بازار دوم، ۲۷ هزار و ۱۶۹ واحد افزایش را ثبت کرد.

امروز در معاملات بورس تهران، بیش از ۱۱ میلیارد و ۲۲۷ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۵۷ هزار و ۴۹۴ میلیارد ریال معامله شد.

همچنین صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با چهار هزار و ۳۶۳ واحد، پتروشیمی پارس (پارس) با یک هزار و ۳۷۵ واحد، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) با ۹۲۸ واحد، پلی پروپیلن جم – جم پیلن (جم پیلن) با ۳۴۴ واحد، فرآوری معدنی اپال کانی پارس (اپال) با ۲۸۶ واحد و سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی (وصندوق) با ۲۶۴ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس داشت.

در مقابل ایران خودرو (خودرو) با ۹۲۰ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با ۸۶۴ واحد، پالایش نفت اصفهان (شپنا) با ۵۶۴ واحد، بانک ملت (وبملت) با ۵۰۹ واحد، سایپا (خساپا) با ۵۰۶ واحد و معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با ۴۸۶ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس به همراه داشت.

بر پایه این گزارش، امروز نماد گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو (خگستر)، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا)، ایران خودرو (خودرو)، سایپا (خساپا)، بورس کالای ایران (کالا)، سرمایه گذاری سایپا (وساپا) و فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۲ میلیارد و ۷۸۰ میلیون برگه سهم به ارزش ۹ هزار و ۴۶۲ میلیارد ریال دادوستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز ۵۲ واحد افزایش داشت و به ۱۹ هزار و ۷۵ واحد رسید.

در این بازار بیش از هشت میلیارد و ۵۷۰ میلیون برگه سهم و اوراق مالی دادوستد شد و تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از ۲۹۶ هزار و ۱۵۹ نوبت بود.

فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)، شرکت سرمایه گذاری مالی سپهر صادرات (وسپهر)، بیمه پاسارگاد (بپاس)، شرکت سرمایه گذاری صبا تامین (صبا)، تجلی توسعه معادن و فلزات (تجلی) و سنگ آهن گهرزمین (کگهر) تاثیر مثبت بر این شاخص داشتند.

در ادامه بهمن دیزل (خدیزل)، پالایش نفت لاوان (شاوان)، پالایش نفت شیراز (شراز)، پویا زرکان آق دره (فزر) و تولید نیروی برق دماوند (دماوند) تاثیر منفی بر این شاخص داشتند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *