تولیدات باغی را با نیاز بازارهای هدف کیفی‌سازی کنیم

پایگاه خبری Da1news: رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: تولیدات را باید با نیاز بازارهای هدف کیفی سازی کنیم و از لحاظ کمی نیز باید بهره وری را در واحد سطح افزایش دهیم.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی به نقل از مازندپاج، حسن عنایتی کلیجی رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در گردهمایی مدیران باغبانی سراسر کشور با محوریت توسعه گلخانه های کوچک مقیاس گفت: در شرایطی قرار داریم که توسعه گلخانه برای ما مهم است و باید تولیدات را به سمت تولیدات گلخانه ای سوق دهیم.

وی ادامه داد: تولیدات کشاورزی وابستگی به اقلیم و شرایط آب و هوایی دارد و به همین دلیل ناگزیر هستیم نگرش خود را به سمت توسعه ها گلخانه ببریم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران افزود: تولیدات را باید با نیاز بازارهای هدف کیفی سازی کنیم و از لحاظ کمی باید بهره وری را در واحد سطح افزایش دهیم.

عنایتی خاطرنشان کرد: گلخانه های کوچک مقیاس در اولویت قرار دارد و حمایت های لازم برای این بخش انجام می شود.

وی خاطرنشان کرد: مازندران در تولید محصولات باغبانی در کشور رتبه های خوبی دارد و به همین منظور باید رقابت پذیری در تولید محصولات باغی داشته باشیم.

عنایتی اظهار کرد: شرایط خاصی در اقلیم به ویژه تنش آبی و کم بارانی را داریم که پیامدهای نگران کننده ای دارد و باید بین اراضی، منابع آبی و سطوح زیرکشت تناسب منطقی برقرار کنیم و در این راستا ضرورت دارد گلخانه ها را توسعه دهیم.

وی ادامه داد: مازندران جزو ۱۰ استان کم بارش کشور است و با توسعه گلخانه ها می توان کاهش منابع آبی را جبران کنیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *