تدابیر وزارت جهادکشاورزی برای خودکفایی در محصولات کشاورزی و دامی

به گزارش  DA1news: معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی گفت: برنامه‌هایی در وزارت جهاد کشاورزی با همکاری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، بسیج و برخی نهاد‌ها برای خودکفایی در محصولات کشاورزی و دامی در دست اجرا است.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی ‏، علیرضا مهاجر معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی درباره خودکفایی برخی از محصولات بیان کرد: امکان خودکفایی در گندم، جو‏، برنج، پنبه‏، شکر، محصولات علوفه‌ای و گوشت در کشور وجود دارد‏ به طوری که می‌توانیم نیاز کشور به جو را که حدود ۵ میلیون تن است تامین کنیم، اما خودکفایی دانه‌های روغنی مشکل است که با برنامه‌ریزی‌ها و هماهنگی با بسیج و دست‌اندرکاران کشاورزی و سایر نهاد‌ها سعی داریم وابستگی شدید به واردات آن را کاهش دهیم.

وی بیان کرد: معمولا حدود یک میلیون تن نیاز به روغن داریم که حدود ۴ میلیون تن کنجاله دانه‌های روغنی است و متاسفانه ۸۶ درصد از آن را از خارج وارد می‌کنیم که با اجرای طرح بهره‌وری در محصولات راهبردی کشاورزی با کمک بسیج و وزارت جهاد کشاورزی می‌خواهیم این وابستگی به حداقل برسد.

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: الگوی کشت، ‏‌کشت قراردادی و جهش تولید در دیم‌زار‌ها طرح‌هایی هستند که در وزارت جهاد کشاورزی با کمک ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در حال اجرا است و با کمک بسیج می‌خواهیم تمام این طرح‌ها را اجرا کنیم تا دستاورد‌های آن شامل مردم شود.

به گفته وی، کمک‌های بلاعوض‏، اختصاص کود و بذر یارانه‌ای، برنامه‌های ‏‌آموزش و ترویجی‏، کمک‌های تسهیلاتی و یارانه‌ای در تهیه و تامین ادوات کشاورزی و بخشودگی آب‌بهای کشاورزی، امتیاز‌هایی است به کشاورزانی که در طرح بهره‌وری در محصولات راهبردی کشاورزی مشارکت کنند.

وی افزود: کشاورزان می‌توانند با مراجعه به بسیج و مراکز خدمات روستایی از این خدمات بهره‌مند شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *