تاثیر مخرب حذف یارانه کود بر کشاورزی/ قیمت ها افزایش می یابد

ایسنا نوشت :نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس گفت: اگر یارانه کود حذف شود قیمت کود از ۲۵۰ هزار تومان به یک میلیون و ۲۹۰ هزار تومان می رسد.

ابراهیم نجفی در تذکری شفاهی در جلسه علنی مجلس خطاب به وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: زمانی که بحث واردات محصولات کشاورزی می شود اعلام می کنید برنج کالای اساسی بوده و بیش از نیاز کشور واردات برنج داریم اما زمانی که صحبت تسهیلات و یارانه کود و سم کشاورزان می شود برنج از گردونه کالای اساسی حذف می شود.

وی در ادامه اظهار کرد: براساس آخرین ابلاغیه وزارت جهاد کشاورزی یارانه کود تنها به گندم، جو، کلزا و چغندرقند اختصاص می یابد و برنج از این مهم حذف می شود، از طرفی امسال براساس سیاست های غلط آب منطقه ای فشار مضاعفی به این قشر ضعیف وارد شده است.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس تصریح کرد: اگر یارانه کود حذف شود قیمت کود از ۲۵۰ هزار تومان به یک میلیون و ۲۹۰ هزار تومان، سوپر فسفات ساده از ۲۰۰ هزار تومان به ۵۹۰ هزار تومان و سولفات پتاسیم از ۳۵۰ هزار تومان به یک میلیون و ۵۹۰ هزار تومان افزایش پیدا می کند لذا همه نمایندگان استان های شمالی نیز به این تصمیم معترض هستند که باید در این تصمیم تجدیدنظر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *