بیش‌از یک‌هزار تن گندم در سیستان و بلوچستان خریداری شد

پایگاه خبری DA1news:  رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: بیش‌از یک‌هزار تن گندم از ابتدای فروردین ماه جاری تا کنون از کشاورزان جنوب این استان خریداری شده است.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی به نقل از ایرنا، سید محمد رضا سیدحسینی  اظهارداشت: در سال زراعی جاری ۳۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به زیر کشت گندم رفته است.

وی افزود: با توجه به سیاست‌های حمایتی دولت و مشارکت کشاورزان ۲۹ هزار هکتار معادل ۹۱ درصد از گندمزارهای سیستان وبلوچستان تحت پوشش کشت قراردادی قرار گرفت است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: بیمه اراضی گندم امسال نسبت به سال گذشته ۲ برابر رشد داشته و کشاورزان ۲۰هزار هکتار از گندمزارهای خود را بیمه کرده‌اند.

وی اظهارداشت: امسال ۱۱ مرکز خرید در سیستان و بلوچستان کار خرید گندم از گندمکاران را انجام خواهند داد.

حسینی افزود: در ۱۹ شهرستان سیستان و بلوچستان کشت گندم انجام شده که بیشترین سطح با هفت هزار و ۷۰۰ هکتار به شهرستان دلگان اختصاص دارد.

به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان به سبب نزدیکی به خط استوا و بهره‌گیری از رطوبت دریا توانمندی زیادی در تولید محصولات گرمسیری و نیمه گرمسیری و بعضا منحصر به فرد از جمله انبه، موز، پاپایا، گواوا، هندوانه آناناسی، نارگیل، زیتون محلی، انار و مرکبات دارد.
تولید محصولات کشاورزی در سیستان و بلوچستان در طول سال رواج دارد و زمین‌های برخی مناطق استان سیستان و بلوچستان مانند نیکشهر، سرباز، ایرانشهر، کنارک و چابهار در هر سال توان تولید ۲ بار محصول را دارند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *