برداشت ذرت علوفه ای و دانه ای از مزارع آذربایجان غربی آغاز شد

پایگاه خبری DA1news: مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با اعلام خبر برداشت ذرت از مزارع استان گفت: برداشت ذرت علوفه ای و دانه ای در استان از اواسط شهریور آغاز شده و تا اواسط مهر ماه ادامه خواهد یافت.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی به نقل از  روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی، مهدیه فلاح افزود: در سال زراعی جاری یکهزار و ۳۵۵ هکتار ذرت دانه ای و سه هزار و ۵۳۷ هکتار ذرت علوفه ای در مزارع استان کشت شده است.

فلاح اضافه کرد: عملکرد ذرت دانه ای در واحد سطح ۱۲ تن در هکتار و ذرت علوفه ای ۶۵ تن در هکتار است و پیش بینی می شود از این مزارع بیش از ۱۶ هزار تن ذرت دانه ای و بیش از ۲۲۹ هزار تن ذرت علوفه ای تولید شود.

وی تصریح کرد: بیشترین ارقام کشت شده شامل رقم های ۷۰۴، ۷۰۳، ماکسیما، سیمون و BC678، والبوم و مای هستند و بیشترین سطح زیر کشت مختص شهرستان های ارومیه، میاندوآب و پلدشت است.

وی افزود: محصول برداشت شده به عنوان خوراک دام و طیور درسطح استان و همچنین استان های همجوار مورد استفاده قرار می گیرد و از جایگاه ویژه ای در تغذیه دام و طیور برخوردار است.

فلاح تاکید کرد: به منظور آشنایی کشاورزان با ارقام جدید و زودرس و روش های بهینه مصرف آب، طرح مقایسه ارقام و استفاده از نوار تیپ در روستای چیچکلوی منصور شهرستان ارومیه با استفاده از ۴ رقم ۷۰۳، سیمون، والبوم و BC678 اجرا شده است که نتایج آن در اختیار کشاورزان قرار خواهد کرد.

 

با تشکر از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی