برای حمایت از کشاورز باید به سمت کشاورزی قراردادی رفت

Da1news: معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: کشاورزی قراردادی در قالب کشت گندم در وسعت ۲۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی استان برنامه‌ریزی و ابلاغ شد.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی،لطف الله رضایی روز دوشنبه ابراز داشت: برای حمایت از کشاورز باید به سمت کشاورزی قراردادی رفت تا معیشت کشاورز بهتر شود و بهره‌وری و تولید افزایش یابد و اکنون اجرای کشاورزی قراردادی در وسعت ۲۰ هزار هکتار با کاشت گندم در سال زراعی ۱۴۰۱- ۱۴۰۲ دنبال می‌شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به اینکه کشت غلات مانند گندم با هدف کاهش وسعت کشت گیاهان آب‌بر و خودکفایی در تولید گندم و تأمین خوراک دام انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: توسعه کشت محصولات کم‌آب‌بر جایگزین محصولات با مصرف آب زیاد در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی استان است و با اهتمام ویژه پیگیری می‌شود.

وی ادامه داد: توسعه کشت مبتنی بر قرارداد با پشتیبانی سرمایه‌گذاران و مشارکت بین بخش‌های مختلف زنجیره تولید موجب تسهیل فرآیند تأمین نهاده، فرآوری، بازاریابی و عرضه مناسب محصول می‌شود.

رضایی بیان کرد: اجرای موفق طرح کشاورزی قراردادی در استان سمنان موجب می شود کشاورزان، به جای دغدغه‌های جانبی، تنها به فکر تولید و کیفیت محصول باشند.

وی تصریح کرد: اجرای طرح کشاورزی قراردادی یکی از محوری ترین کارهای وزارت جهاد کشاورزی در دولت سیزدهم است که توسعه این نوع کشت عزت و اقتدار کشاورز را تقویت می‌کند.

رضایی با بیان اینکه باید به بخش ترویج کشاورزی توجه بیشتری شود، عنوان کرد: توسعه کشاورزی قراردادی، اجرای الگوی کشت و افزایش بهره وری در گرو توجه به امر ترویج است و تحقق این راهبرد نیازمند بهره گیری از ظرفیت بخش خصوصی است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: در کشاورزی قراردادی کشاورز با سفارش سرمایه گذار نسبت به تولید محصول اقدام می‌کند که ایجاد بازار فروش مناسب و جلوگیری از تولید بدون تقاضا، از دیگر مزایای کشاورزی قراردادی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *